Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου 2012

Το ΜΑΘΗΜΑ των ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ !!!



ΣΧΟΛΙΟ:   Ο φίλος Θόδωρος Θανόπουλος, πρώην Σχολικός Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής, για μια ακόμη φορά καταθέτει τα συναισθήματά του και την ευαισθησία του για τα άτομα με ειδικές ανάγκες, περνώντας σε όλους μας το μήνυμα: «μια "αδυναμία" μπορεί να μετασχηματιστεί σε δύναμη και θέληση για ζωή, όταν υπάρχει … μια ζεστή μυρωμένη αγκαλιά…»   

*------------------------*
Τότε, όταν...
Ένα γέλιο κι ένας καημός,
ένα  αστέρι λαμπρό στη νυχτιά,
ένα δάκρυ π’ αργοκυλά,
μια ζεστή μυρωμένη αγκαλιά,
τη γεμίζουν τα χάδια και φως!

Βαρύς κι ας είναι ο σταυρός.
Του αγώνα η μεγάλη ψυχή,
θα μας φέρει τη νέα ζωή,
την ελπίδα, την απαντοχή,
τη γεμάτη απ’ αγάπη και φως!

Συναπάντημα κι ένας ανθός…
Ένας ήλιος που στέλνει φιλιά,
στην αυλή της χαράς, στα παιδιά…
Κι όλα, γίνονται μυρωμένη αγκαλιά!
Κι όλα, γίνονται Φως και Θεός!!!

(Από το βιβλίο Θεοδώρου Γ. Θανοπούλου "Τα παιδιά του Ουράνιου Τόξου")
(Για "Τα Εκπαιδευτικά και άλλα")
Δείτε το video

Πέμπτη, 29 Νοεμβρίου 2012

Άλλοι κάνουν καταλήψεις στα σχολεία και άλλοι μιλούν για επιχειρηματικότητα και επαγγελματικό προσανατολισμό




«Ένας καθηγητής σχολείου, ο κύριος Άρης Νότης, διδάσκει στα παιδιά Γυμνασίου επιχειρηματικότητα (μάλιστα, επιχειρηματικότητα!) με βιωματικές ασκήσεις και εργασίες. Του αξίζουν συγχαρητήρια ...Έχετε ξανακούσει παιδιά ετών 15-17 ετών να παρουσιάζουν εικονικές επιχειρήσεις και όλο το σχολείο να κινητοποιείται σε αυτές; Μάλλον για κινητοποιήσεις και καταλήψεις ακούμε συνήθως... Στο πλαίσιο της παγκόσμιας εβδομάδας επιχειρηματικότητας 12- 18 Νοεμβρίου στο σχολείο αυτό διοργανώθηκε εκδήλωση με θέμα: «Η διδασκαλία της επιχειρηματικότητας ως εναλλακτική προσέγγιση επαγγελματικού προσανατολισμού». Το κοινό ήταν γονείς και μαθητές. Με χαρά αποδέχθηκα την πρόταση να συμμετάσχω και μίλησα όπως ένας πατέρας που σκέφτεται το μέλλον μας».
Για περισσότερες πληροφορίες  Πατήστε εδώ

Τρίτη, 27 Νοεμβρίου 2012

Μια προσπάθεια περιγραφικής αξιολόγησης της σημερινής κατάστασης στην εκπαίδευση




Για να αξιολογήσει κανείς τη σημερινή κατάσταση στην εκπαίδευση, προκειμένου να έχει μια ολοκληρωμένη και σαφή εικόνα, πρέπει κατά την άποψή μας να έχει ένα μέτρο σύγκρισης και συνήθως το μέτρο αυτό πρέπει να το αναζητήσει σε εμπειρίες του παρελθόντος. Συγκρίνει, λοιπόν, αυτές τις δύο καταστάσεις (τις καταστάσεις του χθες και τις καταστάσεις του σήμερα) και αποφαίνεται. Οι νέοι λοιπόν εκπαιδευτικοί που δεν έχουν τις εμπειρίες του παρελθόντος πρέπει ή να μελετήσουν την Ιστορία της Ελληνικής Εκπαίδευσης ή να ακούσουν τους πιο παλιούς εκπαιδευτικούς. Ως παλιός λοιπόν εκπαιδευτικός δικαιούμαι να εκθέσω τις απόψεις μου για την σημερινή κατάσταση στην εκπαίδευση, τα πρόσφατα γεγονότα που σχετίζονται τόσο με την αξιολόγηση όσο και με τις παρεμβάσεις άσχετων προσώπων με την εκπαίδευση, κάνοντας κατ’ αρχήν μια μικρή αναδρομή στο παρελθόν.

Δευτέρα, 26 Νοεμβρίου 2012

Γιατί μαθαίνουμε καλύτερα, όταν μετά τη μελέτη κοιμόμαστε;




Ο γνωστός έλληνας «εξερευνητής της σκέψης» Νίκος Λογοθέτης, διευθυντής του Τμήματος Φυσιολογίας των Γνωστικών Διαδικασιών στο Ινστιτούτο Μαξ Πλανκ για την Βιολογική Κυβερνητική, κατέγραψε για πρώτη φορά τη διαδικασία της διαλογής και της οριστικής αποθήκευσης στη μνήμη των γεγονότων. Τα συμπεράσματα των ερευνών (που έρχονται να επαληθεύσουν και προηγούμενες επιστημονικές έρευνες) συγκλίνουν στην άποψη ότι η βραδινή μελέτη συγκρατείται καλύτερα στη μνήμη, όταν την ακολουθεί αμέσως μετά ο ύπνος, παρά όταν παρεμβάλλεται άλλη δραστηριότητα.
Πώς όμως ερμηνεύεται αυτή η διαπίστωση;

Διαβάστε γι’ αυτό το άρθρο του Χάρη Βάρβογλη, Καθηγητής του Τμήματος Φυσικής του ΑΠΘ, που δημοσιεύεται στην εφημερίδα «Το Βήμα». Πατήστε εδώ

Κυριακή, 25 Νοεμβρίου 2012

Άλλα παιδιά πηγαίνουν σχολείο και άλλα αγωνιούν για τη ζωή τους




«Ο Μοχάμεντ είναι ένα αγόρι έξι ετών. Είναι Παλαιστίνιος. Είναι φοβισμένος και τρομοκρατημένος. Ακολουθεί συνεχώς τη μητέρα του. Και κάθε 10 λεπτά τη ρωτάει: μαμά, πότε θα πεθάνουμε;
Είναι μόνο μια από τις χιλιάδες, αν όχι εκατομμύρια, σπαρακτικές ιστορίες από τη Γάζα. Ένα τόσο δα κομμάτι γης που βομβαρδίζεται νυχθημερόν. Στα Παλαιστινιακά εδάφη δεν υπάρχουν καταφύγια. Στο Ισραήλ είναι βαμμένα με φωτεινά χρώματα. Έχουν στρώματα, φως, ακόμα και τηλεόραση.
Αλλά οι Παλαιστίνιοι, φαίνεται πως, είναι παιδιά ενός κατώτερου Θεού. Και δεν έχουν καταφύγια. Γι’ αυτό και ο καθένας πρέπει να βρει μια γωνιά στο σπίτι για να κρυφτεί όταν τα ισραηλινά μαχητικά θα αρχίσουν να «ξερνάνε» βόμβες.
Η οικογένεια του Μοχάμεντ αποφάσισε να φύγει από την πόλη της Γάζας και να μετακομίσει πιο νότια, στη Χαν Γιουνίς, όπου μένουν συγγενείς της μητέρας του. Αλλά κι εκεί δεν έχουν διαφύγει τον κίνδυνο. Έχουν απλά ελάχιστες πιθανότητες παραπάνω να μη χτυπηθούν.
Ο Μοχάμεντ εξακολουθεί να τρέμει. «Αρνείται να φάει. Με ακολουθεί όπου πάω γιατί φοβάται και κάθε 10 λεπτά με ρωτάει πότε θα πεθάνουμε. Λέει ότι δε θα πάει ξανά στο σχολείο γιατί φοβάται μήπως γίνει μάρτυρας ή ότι θα γυρίσει και εγώ ή τα αδέρφια του θα έχουμε σκοτωθεί», λέει στο Γαλλικό πρακτορείο η 37χρονη μητέρα του, Ουμ Τζιχάντ.
Τη Γάζα εγκατέλειψαν την τελευταία εβδομάδα χιλιάδες κάτοικοί της. Η 43χρονη Σούλαιλα Νούρι αποφάσισε να φύγει από το σπίτι της μετά από μια δύσκολη νύχτα. «Οι εκρήξεις ακούγονταν λες κι ήταν μέσα στο σπίτι μου. Έκατσα απλά και περίμενα να πεθάνω», εξομολογείται στο Γαλλικό πρακτορείο».

Πηγή:  http://www.newsit.gr

Σάββατο, 24 Νοεμβρίου 2012

Έκθεση με Θέμα: «Τέχνη και Τεχνολογία»




Το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών σε συνεργασία με  την Ένωση Εικαστικών Πάτρας διοργανώνει έκθεση με Θέμα:
«Τέχνη και Τεχνολογία»
στο Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας ΠΠ, από 28 Νοεμβρίου 2012 έως 25 Ιανουαρίου 2013.
 Στόχος της έκθεσης είναι να παρουσιάσει τη δυνατή σχέση που ενώνει την τέχνη με την τεχνολογία μέσα από σύγχρονα δείγματα τέχνης από τον χώρο της Πάτρας. Η έκθεση υλοποιείται με τη συμμετοχή μελών της Ένωσης Εικαστικών Πάτρας  και μελών ΔΕΠ του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Π.Π.
 Για τα εγκαίνια της έκθεσης, προγραμματίζεται στις 28 Νοεμβρίου 2012, ώρα 19.00, Εκδήλωση με τίτλο «Τεχνολογία και Τέχνη». Συνδιοργανώνεται από το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών, την Ένωση Εικαστικών Πάτρας και το Τμήμα Πολιτιστικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Αχαΐας.