Πέμπτη, 30 Μαΐου 2013

Αναζητώντας στιγμές χαλάρωσης και ηρεμίας




Κάθε άνθρωπος επιζητά κάποιες στιγμές περισυλλογής ή κάποιες στιγμές που οι  προσλαμβάνουσες αισθήσεις του δέχονται ευχάριστα ερεθίσματα που του παρέχουν χαλάρωση και ηρεμία. Τέτοιες στιγμές είναι και η ενατένηση ενός όμορφου τοπίου ή το άκουσμα μιας ευχάριστης μουσικής.
Σας δίνω λοιπόν την ευκαιρία να το πετύχετε αυτό, παρακολουθώντας την παρακάτω παρουσίαση. Ανοίχτε τον ήχο.    

Τετάρτη, 29 Μαΐου 2013

Το χάρισμα της επικοινωνίας


Μια από τις πολλές δεξιότητες που πρέπει να διαθέτει ο εκπαιδευτικός, αλλά και κάθε άνθρωπος που έρχεται σε επαφή με τους συνανθρώπους του, είναι και οι δεξιότητες επικοινωνίας.
Ο τρόπος που μιλά, ο τόνος της φωνής του, η στάση του σώματός του, οι κινήσεις των χεριών του, ο προσανατολισμός του βλέμματός του, το λεξιλόγιο και τα  επιχειρήματα που χρησιμοποιεί, είναι οι κύριες συνιστώσες της επικοινωνιακής δεξιότητας.  
Ζωντανό παράδειγμα ατόμου που διαθέτει επικοινωνιακές δεξιότητες αποτελεί ο 9χρονος Αζέα Τζόνσον, ο οποίος, μιλώντας σε δημόσια διαμαρτυρία για την απόφαση του δημάρχου του Σικάγου να προχωρήσει στο κλείσιμο 53 σχολείων, καθήλωσε τους παρευρισκομένους.
Δείτε το σχετικό video

Τρίτη, 28 Μαΐου 2013

Γράφοντας ελληνικά με λατινικούς χαρακτήρες



Θα μου επιτρέψετε  να σχολιάσω ένα πολύ συχνό φαινόμενο που αναφέρεται στον τρόπο της  γραπτής επικοινωνίας πολλών ελλήνων (κυρίως νέων ατόμων) μέσω του διαδικτύου ή των  κινητών τηλεφώνων.


Φαντάζομαι  με την εισαγωγή μου αυτή θα αντιληφθήκατε ότι αναφέρομαι στη γραφή της ελληνικής γλώσσας με λατινικούς χαρακτήρες. Πραγματικά, δυσκολεύομαι να τα διαβάσω αυτά τα κείμενα, γιατί, όπως γνωρίζουμε, οι ώριμοι αναγνώστες καταφεύγουν σε ολικές προσεγγίσεις κατά την ανάγνωση των λέξεων. Έτσι, αναγκάζομαι να προσεγγίσω αναγνωστικά αυτές τις λέξεις του κειμένου συλλαβή – συλλαβή .  

Όμως δεν είναι αυτός ο λόγος που στέκομαι ενάντια  σ’ αυτόν τον τρόπο έκφρασης του ελληνικού γραπτού λόγου. Ο λόγος είναι ότι, χωρίς να το καταλαβαίνουμε, χάνουμε κάτω από τα πόδια μας τον σωστό τρόπο έκφρασης του ελληνικού γραπτού λόγου, χάνουμε τις ρίζες μας. Δεν θα πω την ελληνικότητά μας, γιατί το πόσο έλληνες είμαστε δεν εξαρτάται από τον τρόπο που γράφουμε, αλλά από τι πιστεύουμε ή αισθανόμαστε. Η ελληνικότητά μας βρίσκεται στο νου και στην καρδιά του καθενός.

Ο «φιλέλληνας» Χ. Κίσιγκερ, πρώην υπουργός εξωτερικών των ΗΠΑ, είχε πει το εξής: «Θέλεις να εξοντώσεις έναν λαό; Χτύπα τον στις ρίζες του». Και μία από τις κεντρικές ρίζες ενός λαού είναι η Γλώσσα του, ο προφορικός και ο γραπτός του λόγος. Αυτό ακριβώς φοβάμαι περισσότερο …

Γράφετε, αγαπητοί μου, τα ελληνικά σας με ελληνικούς χαρακτήρες έστω και αν δεν πληρούνται οι κανόνες της ορθογραφίας.  

Σάββατο, 25 Μαΐου 2013

Σχολεία ανοιχτά στην Κοινωνία

 Το Σχολείο για να παραμείνει ένα ζωντανό κύτταρο μιας Κοινωνίας που συνεχώς μεταβάλλεται, πρέπει να λαμβάνει υπόψη του τις ανάγκες και απαιτήσεις της Κοινωνίας και τις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις και να τις μετασχηματίζει σε διδακτικές προσεγγίσεις.

Αυτές τις αντιλήψεις τις υιοθετούν τα νέα προγράμματα σπουδών, αλλά το ερώτημα που τίθεται είναι αν οι αντιλήψεις αυτές υλοποιούνται. Για την υλοποίησή τους χρειάζονται Δάσκαλοι ευρηματικοί, δάσκαλοι πρωτοποριακοί που επιχειρούν στ' αλήθεια να φτιάξουν σχολεία ανοιχτά στην κοινωνία, σχολεία που συνδέουν τη μάθηση με τα βιώματα των μαθητών τους και την εφαρμογή των γνώσεων που αποκτούν οι μαθητές με την καθημερινή ζωή.

Ένα παράδειγμα τέτοιων Δασκάλων (από τα πολλά που υπάρχουν στην ελληνική εκπαίδευση και αυτό είναι παρήγορο) είναι και αυτό του Άγγελου Πατσιά, ενός δασκάλου που υπηρετεί σε ένα σχολείο της ορεινής περιοχής του νομού Ρεθύμνου.

Καλύτερα όμως να παρακολουθήσετε στο παρακάτω video με όλες αυτές τις πρωτοποριακές ενέργειες του συγκεκριμένου Δασκάλου. 


Τρίτη, 21 Μαΐου 2013

Ένα Αφιέρωμα στη ΜΑΝΑ !!!

Αφιερωμένο με ανεκτίμητη αγάπη κι αιώνια ευγνωμοσύνη στο πιο αγαπητό πρόσωπο του κόσμου, τη ΜΑΝΑ!!! Από το φίλο Θ. Θανόπουλο το παρακάτω video - αφιέρωμα. Ανοίξτε τον ήχο.

Δευτέρα, 20 Μαΐου 2013

Δραστηριότητες σχολείων που ξεχωρίζουν

Πολλές είναι οι δραστηριότητες που πραγματοποιούν τα Δημοτικά Σχολεία της Πάτρας. Επιλέγω αυτή τη φορά να αναφερθώ σε δύο (2).

Το Τμήμα Περιβαλλοντικής διοργάνωσε σεμινάριο επιμόρφωσης 64 εκπαιδευτικών σε θέματα δημιουργίας γλυπτών με ανακυκλώσιμα υλικά. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί με τη σειρά τους επιμόρφωσαν τους μαθητές τους και στο τέλος οι ομάδες δημιούργησαν υπέροχα γλυπτά που  παρουσιάστηκαν στην πλατεία Γεωργίου την Παρασκευή 17/5 και Σάββατο 18/5. Παραθέτουμε δύο έργα των μαθητών του 15ου και 51ου Δημοτικών Σχολείων Πατρών:


Οι μαθητές τριων Δημοτικών Σχολείων της Πάτρας: 11ο, 35ο και 50ο συνεργάστηκαν και εκδίδουν ένα εξαιρετικό ηλεκτρονικό Περιοδικό με το όνομα: «Συνδετήρας» 



Πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς τους.

Διεθνές Συνέδριο στην Πάτρα



 Στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο Πανεπιστημίου Πατρών από  22 έως 25 Μαΐου 2013, θα διεξαχθεί Διεθνές Συνέδριο με θέμα: «Οικογένεια, σχολείο, τοπικές κοινωνίες: Πολιτικές και πρακτικές για το παιδί»
Το Συνέδριο συνδιοργανώνουν το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΕΑΠΗ) του Πανεπιστήμιο Πατρών και η AIFREF (Διεθνής Ένωση Κατάρτισης και Έρευνας στην Οικογενειακή Εκπαίδευση).  
Συμμετέχουν αξιόλογοι προσκεκλημένοι ομιλητές, όπως:  Μαρία Μαλικιώση – Λοΐζου, Καθηγήτρια Συμβουλευτικής Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Νίκος Σιδέρης, Ψυχίατρος-ψυχαναλυτής, Jacqueline Barnes, Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, Αγγλία,
Ingrid Pramling Samuelsson, Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Γκέτενμποργκ, Σουηδία, Jordi Garreta Butxaca, Καθηγητής Πανεπιστήμιο Λέιδα, Ισπανία, Bernard Terrisse, Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Κεμπέκ στο Μόντρεαλ, Καναδάς και Loïc Chalmel, Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο 2 του Νανσύ, Γαλλία.  

Παρασκευή, 10 Μαΐου 2013

Ο διαγωνισμός της Google


Έληξε χτες η ηλεκτρονική ψηφοφορία και ανακοινώθηκαν από την Google οι φιναλίστ για τις 4 κατηγορίες οι οποίοι είναι οι εξής: 

1η Κατηγορία: Μαθητές Α - Γ Δημοτικού: Νικήτρια: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΡΕΛΑ, 2/θέσιο Πειραματικό Σχολείο Πατρών 

 

 

 2η Κατηγορία: Μαθητές Δ - ΣΤ Δημοτικού: Νικητής: ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΕΥΝΙΚ, 2ο Δημοτικό Σχολείο, Λιτόχωρο 


 

 3η Κατηγορία: Μαθητές Γυμνασίου: Νικητής:  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΣΙΛΑΣ, Γυμνάσιο Κομποτίου Άρτας 

 

 

 4η Κατηγορία: Μαθητές Λυκείου: Νικήτρια: ΕΛΕΖΙ ΓΚΕΡΑΛΝΤ, 1ο Γενικό Λύκειο Κομοτηνής

 

 Στις 13 Μαΐου 2013 θα επιλεγεί ο καλύτερος του διαγωνισμού.


Θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στον διαγωνισμό αλλά και κυρίως σε αυτούς τους 4 μαθητές που προκρίθηκαν.

Πέμπτη, 9 Μαΐου 2013

«Η Ελλάδα Καινοτομεί!» με τους 20 προκριθέντες



Πρωτοποριακές υποψηφιότητες από κορυφαία ερευνητικά κέντρα και επιχειρήσεις αναδεικνύουν την υψηλή αξία των Ελλήνων ερευνητών

 «Η Ελλάδα Καινοτομεί!» με τους 20 προκριθέντες στη Β’ Φάση του 2ου Διαγωνισμού Εφαρμοσμένης Έρευνας & Καινοτομίας. Πρωτοποριακές υποψηφιότητες από κορυφαία ερευνητικά κέντρα και επιχειρήσεις αναδεικνύουν την υψηλή αξία των Ελλήνων ερευνητών.
Διαβάστε περισσότερα  πατώντας εδώ