Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου 2013

Ένα ενδιαφέρον Ιστολόγιο

 

Ένα ενδιαφέρον Ιστολόγιο με πολλές δραστηριότητες για παιδιά Δημοτικού Σχολείου. Ονομάζεται ΠΟΔΗΛΑΤΟ

Εξερευνήστε το.Πατήστε εδώ

Κυριακή, 24 Νοεμβρίου 2013

Κυκλοφορία νέου βιλίου



 

 Κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις ΚΡΙΤΙΚΗ (http://www.kritiki.gr/) τo βιβλίο "Νέα μάθηση", των καταξιωμένων καθηγητών Mary Kalantzis και Bill Cope.
Είναι ένα βιβλίο πολύ χρήσιμο για έναν σύγχρονο εκπαιδευτικό, που λαμβάνει σοβαρά υπόψη του το περιβάλλον στο οποίο συντελείται η διαδικασία της μάθησης και ενδιαφέρεται για μια αποδοτικότερη διδασκαλία μέσω σχεδιασμού, με τη συμμετοχή των μαθητών στην όλη εκπαιδευτική διαδικασία με στόχο πάντοτε να προετοιμάσει για το μέλλον πολίτες που να σκέπτονται και να ενεργούν κριτικά, ελεύθερα και δημοκρατικά.
Το βιβλίο εμπεριέχει μεταξύ πολλών άλλων και πραγματικά παραδείγματα από την αίθουσα διδασκαλίας, μελέτες περίπτωσης και έξοχες διαδικτυακές πηγές (στον ιστότοπο newlearningonline.com), πετυχαίνοντας την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στη θεωρία και τις εφαρμογές της.

Τρίτη, 19 Νοεμβρίου 2013

Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου 2013

Είναι αυτονόητο !!!

 

Τα σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια, Πανεπιστήμια) δεν ανήκουν στους Δασκάλους τους και σε όποιους άλλους εργάζονται σε αυτά. Η αποστολή τους είναι να φροντίσουν για την εκπαίδευση των μαθητών τους και των φοιτητών τους, μάλιστα σε μία εποχή, όπου οι γονείς τους αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Άλλο γραφεία, εργοστάσια κλπ. χώροι εργασίας και άλλο ΣΧΟΛΕΙΑ.
Αυτό το γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί, αλλά και η πολιτεία οφείλει να γνωρίζει ότι η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΕΝΟΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΙΔΕΙΑ και γι' αυτό πρέπει να δείξει την ανάλογη προσοχή και φροντίδα !!!

Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2013

Για τον φίλο μου, τον Σπύρο Παξινό από τη Λεύκη της Ιθάκης



ΣΧΟΛΙΟ: Στο ιστολόγιό μου εκτός από τα «Εκπαιδευτικά» υπάρχουν και τα «άλλα» και μέσα στα «άλλα» συγκαταλέγονται και τα κοινωνικά και δυστυχώς τα κοινωνικά που σκορπίζουν στεναχώρια και θλίψη, όταν σχετίζονται με ανθρώπινες απώλειες και στην προκειμένη περίπτωση την απώλεια του φίλου Σπύρου Παξινού.
*-----------------*

Μαζί ως μαθητές Γυμνασίου, οικότροφοι στο σπίτι του Τζώρτζη του Κουβαρά στο Βαθύ και μετά τα καλοκαίρια στην Ιθάκη, όταν ήσουν ξέμπαρκος. Αρκετός χρόνος για να σκιαγραφήσω σε αδρές γραμμές την προσωπικότητά σου, φίλε Σπύρο.
Καθαρό και σπίρτο μυαλό, πάντα με το αισιόδοξο χαμόγελο στα χείλη, συναισθηματικός με περίσσεια αγάπη για τους δικούς σου ανθρώπους. Με τις επικοινωνιακές σου δεξιότητες, την ομορφιά του προσώπου σου, το χιούμορ σου και τις πάντοτε σεβαστές σου απόψεις για ζωτικά θέματα της ανθρώπινης ύπαρξης, σκόρπιζες έναν αέρα οικειότητας στα πρόσωπα που συναναστρεφόσουν. Σκληρός εργάτης της βιοπάλης μέχρι την τελευταία στιγμή, που έδειχνες σημάδια ότι οι σωματικές σου δυνάμεις άρχισαν να σε εγκαταλείπουν.
Και ήρθε η ώρα του αποχωρισμού από αυτόν τον πρόσκαιρο κόσμο. Τα κύματα της θάλασσας, που για πολλά χρόνια τα πάλευες, σκέπασαν την ανθρώπινη ύπαρξή σου. Όμως οι αρετές του χαρακτήρα σου επιπλέουν και η αύρα τους χαράζει στη μνήμη, όλων αυτών που σε γνώρισαν, ανεξίτηλα τα σημάδια τους.  Αιωνία σου η μνήμη, φίλε Σπύρο !!!         

Ειδική Ζώνη Γνώσης, Καινοτομίας και Ανάπτυξης στο Πανεπιστήμιο Πατρών και στο Επιστημονικό Πάρκο Πατρών




O κ. Γιάννης Ματσούκας, Καθηγητής Χημείας του Πανεπιστημίου Πατρών και αντιπρόεδρος ΔΣ Επιστημονικού Πάρκου Πατρών, σε επιστολή - πρόταση του στον κ. Πρωθυπουργός της Χώρας επισημαίνει μεταξύ των άλλων:  
«Επιθυμώ να επισημάνω ότι το Campus του Πανεπιστημίου Πατρών με τις Καινοτόμες Τεχνολογικές Μονάδες στην ευρύτερη περιοχή – όπως το ΕΠΠ (Επιστημονικό Πάρκο Πατρών), το ΙΤΥΕ (Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων), το ΙΤΕ/ΙΕΧΜΗ (Ινστιτούτο Επιστημών Χημικής Μηχανικής), το Corallia και το Κέντρο Παιδείας και Επιστημών – αποτελούν μια Ζώνη Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας και μια Θερμοκοιτίδα επώασης Υψηλής Τεχνολογίας.
 Σε αυτή την Ζώνη Υψηλής Καινοτομίας, μια μικρή Silicon Valley για την Χώρα, καλλιεργείται σε βάθος η Έρευνα και η Τεχνολογία σε τομείς αιχμής και παράγονται καινοτομικά προϊόντα που μπορούν να φέρουν Πλούτο και Ανάπτυξη στη Χώρα. Τα πεδία που αναπτύσσονται έχουν επιλεγεί και από την Ε.Ε. για υποστήριξη στα πλαίσια των Προγραμμάτων ΕΣΠΑ και HORIZON 2014-2020, και είναι τα εξής: “Καινοτόμα Φάρμακα – Φαρμακευτική Έρευνα”, «Αεροναυτική – Περιβάλλον”, “Βιολογικές Δράσεις - Τρόφιμα”, “Ενέργεια – Καύσιμα”, “Ηλεκτρονική και Εφαρμογές”.
 Η συμβολή των παραπάνω στην Ανάπτυξη της Χώρας είναι ουσιαστική και θα πρέπει να τύχει της ιδιαίτερης προσοχής και υποστήριξης της Πολιτείας. Το άριστο Επιστημονικό Προσωπικό και το Διεθνούς Εμβέλειας Έργο που παράγει, καθιστούν την Ζώνη έναν Πυλώνα Αριστείας και Καινοτομίας στην Ελλάδα, ικανό να δεχτεί και να φιλοξενήσει μεγάλες επενδύσεις, όπως ήδη έχει γίνει από κολοσσούς της παγκόσμια τεχνολογίας (SAMSUNG, CITRIX κ.ά.). 
 Θα ήθελα επίσης να υπογραμμίσω ότι το Πανεπιστήμιο Πατρών έχει προσελκύσει τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον παγκοσμίου κύρους ερευνητών, μεταξύ των οποίων και οι Νομπελίστες James D. Watson (Ανακάλυψη Διπλής Έλικας DNA), Andrew V. Schally, Jean Marie Lehn καιAda Yonath, οι οποίοι και συνεργάζονται με ερευνητές του. Το Πανεπιστήμιο τους έχει τιμήσει με την αναγόρευσή τους σε Επίτιμους Διδάκτορες, κορυφαίες στιγμές για το Πανεπιστήμιο και την Πόλη».
..........................................................................................................................

Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου 2013

Κυκλοφορία νέου βιβλίου



 


Με χαρά σας ενημερώνουμε ότι μέχρι το τέλος του τρέχοντος μηνός κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Γκότση το βιβλίο με τίτλο: «Σχέδια Μαθήματος για το Δημοτικό Σχολείο. Από τη Θεωρία στην Πράξη». Την επιστημονική επιμέλεια του βιβλίου την έχουν:
 ο Ιωάννης Δ. Καραντζής, Επίκουρος Καθηγητής Παν/μίου Πατρών και ο Σχολικός Σύμβουλος Δ.Ε. της 2ης Περιφέρειας Πατρών Δρ. Νικόλαος Στ. Μάνεσης.

Το βιβλίο απευθύνεται σε φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων, σε εν ενεργεία εκπαιδευτικούς, αλλά και σε εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Αποτελείται από δύο μέρη. Στο Α΄ μέρος, το οποίο είναι περισσότερο θεωρητικό, θίγονται θέματα σχετικά με τον ρόλο του εκπαιδευτικού και τους προβληματισμούς του για τη διδασκαλία, τις φάσεις της διδακτικής προσέγγισης ενός γνωστικού αντικειμένου, καθώς και με τον τρόπο που είναι δομημένο ένα πλήρες σχέδιο μαθήματος. Στο Β΄ μέρος, προτείνονται 100 περίπου σχέδια μαθήματος που είναι ταξινομημένα κατά τάξη και μάθημα και τα οποία είναι προϊόν μιας ομάδας προσοντούχων εκπαιδευτικών.

 Σε κάθε σχέδιο μαθήματος ( 45 ή 90 λεπτών) υπάρχουν ενδεικτικές δραστηριότητες για μαθητές με ήπιες μαθησιακές δυσκολίες (Η.Μ.Δ.) και εναλλακτικές δραστηριότητες με τη χρήση τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.). Επιπλέον υπάρχουν τέσσερα (4) σχέδια μαθήματος μιας ημέρας σε ένα διθέσιο σχολείο και ένα ενδεικτικό σχέδιο εργασίας (project) διάρκειας 14 διδακτικών ωρών.

Τέλος, το βιβλίο (650 περίπου σελίδων) συνοδεύεται από Cd, στο οποίο είναι καταχωρημένα όλα τα φύλλα εργασίας και τα φύλλα αξιολόγησης όλων των σχεδίων μαθήματος.