Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2020

ΜΑΣΚΑ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΑΣΗ: ΔΥΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

 

Στις αστικές περιοχές και ιδιαίτερα της Αθήνας ο κορωνοϊός εξαπλώνεται με γρήγορους ρυθμούς. Και ενώ οι οδηγίες του ΕΟΔΥ μιλούν για συναθροίσεις μέχρι 9 ατόμων, στις αίθουσες αρκετών σχολείων αυτών των περιοχών συνωστίζονται 25-26 μαθητές. Και το οξύμωρο της όλης υπόθεσης είναι ότι την προηγούμενη άνοιξη, ενώ το Υπουργείο ήξερε ότι ο ιός ήρθε για να μείνει, ψήφισε την αύξηση του αριθμού των μαθητών κατά τάξη.

Το ερώτημα, λοιπόν, που τίθεται στην προκειμένη περίπτωση είναι: Μένει το Υπουργείο με το μέτρο της μάσκας (το θεωρώ απόλυτα σωστό και πρέπει να συνεχιστεί) ή προχωρά και στην ανάκληση της σχετικής διάταξης που καθορίζει τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, έτσι ώστε να τεθεί σε ισχύ (κατά το δυνατόν) και το μέτρο της απόστασης; Όμως για να ικανοποιηθεί αυτή η διάσταση πρέπει: 1) Να διοριστούν επιπλέον εκπαιδευτικοί και 2) Να βρεθούν επιπλέον αίθουσες διδασκαλίας.
Για να είμαστε όμως ρεαλιστές η εξεύρεση νέων αιθουσών διδασκαλίας είναι δύσκολη υπόθεση, γιατί πώς να κατασκευαστούν μέσα σε χρόνο μηδέν; Να νοικιαστούν και σε ποιο μέρος και με τι προϋποθέσεις; Επομένως, μία λύση υπάρχει στην προκειμένη περίπτωση. Αρκετά σχολεία έχουν κάποιες επιπλέον αίθουσες διδασκαλίας ή μπορεί να δημιουργήσουν και κάποιες άλλες (π.χ. χωρισμός αιθουσών τελετών). Αυτές λοιπόν πρέπει να χρησιμοποιηθούν κατανέμοντας τους μαθητές σε περισσότερα τμήματα. Αναφορικά με τον διορισμό εκπαιδευτικών, αυτό θεωρώ ότι είναι εφικτό να γίνει με επιπλέον επιχορήγηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Για να γίνω λοιπόν πιο σαφής, το υπουργείο θα πρέπει να προβεί στην εξής ανακοίνωση: «Σε όσα σχολεία υπάρχουν μη χρησιμοποιούμενες αίθουσες διδασκαλίας ή μπορεί να διαμορφωθούν νέες, ο σύλλογος των διδασκόντων δύναται να δημιουργήσει τμήματα 15 - 17 μαθητών. Σε αυτές τις περιπτώσεις αναστέλλεται προσωρινά η ισχύς της σχετικής διάταξης που καθορίζει τον αριθμό των μαθητών κατά τμήμα».
Αυτή είναι μια ρεαλιστική πρόταση που στην προκειμένη περίπτωση μπορεί να προσφέρει μια προσωρινή λύση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου