Σάββατο 14 Αυγούστου 2021

Η ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

Εκδόθηκε και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΓΚΟΤΣΗ το νέο βιβλίο του Ιωάννη Δ. Καραντζή με τίτλο «Η Αριθμητική της Πράξης στην Τάξη»

 Το βιβλίο προσδοκά να βοηθήσει τους μαθητές να προσεγγίσουν βήμα - βήμα και επί της ουσίας τους δεκαδικούς, κλασματικούς και συμμιγείς αριθμούς καθώς επίσης: τις εξισώσεις, τους λόγους, τις αναλογίες, την απλή μέθοδο των τριών και τα ποσοστά και να κατανοήσουν την έννοια της περιμέτρου και του εμβαδού των επιπέδων σχημάτων.

Ορισμένα στοιχεία του βιβλίου το καθιστούν απαραίτητο να βρίσκεται στη βιβλιοθήκη κάθε μαθητή και κάθε εκπαιδευτικού στο πλαίσιο της καθιέρωσης του πολλαπλού βιβλίου όχι υπό την έννοια της επιλογής ενός βιβλίου από τα πολλά που κυκλοφορούν (αυτή η λύση θα είναι κατά την άποψή μου λάθος), αλλά της επιλογής κάποιων σημαντικών βιβλίων που πρέπει να συμβουλεύεται ο εκπαιδευτικός ή ο μαθητής.

Τα στοιχεία αυτά είναι τα εξής:

  •    Ο τρόπος της παρουσίασης της θεωρίας γίνεται μέσω ενός διαλόγου μεταξύ δύο μαθητών με τον δάσκαλο ή τη δασκάλα τους, που συνίσταται σε ερωτήσεις και απαντήσεις, που οδηγούν σε ουσιώδη συμπεράσματα, με αποτέλεσμα οι διάφορες μαθηματικές έννοιες να γίνονται πιο εύληπτες και εφαρμόσιμες από τους μαθητές. Ο διάλογος είναι εμφανής καθώς υπάρχει αλλαγή προσώπων και χρόνων των ρημάτων σε διάφορες φάσεις διεκπεραίωσης μιας διαδικασίας ή επίλυσης ενός προβλήματος.
  •  Γίνεται προσπάθεια να οδηγηθούν οι μαθητές σε γενικεύσεις, γεγονός που αυτές επιτυγχάνουν εξοικονόμηση μνημονικών δυνάμεων. Τέτοιες προσπάθειες γίνονται: α) οι φυσικοί, δεκαδικοί, συμμιγείς και κλασματικοί αριθμοί παρουσιάζονται ως διαφορετικές εκφράσεις μιας κατηγορίας αριθμών, αυτής των ρητών αριθμών. β) τα εμβαδά των επιπέδων σχημάτων (όλα τα είδη παραλληλογράμμων, του τριγώνου και του τραπεζίου) παρουσιάζονται ότι υπακούουν αρχικά στον ίδιο κανόνα υπολογισμού τους (βάση επί ύψος). γ) Οι εξισώσεις κατατάσσονται μόνο σε δύο κατηγορίες ως προς τη διαδικασία της λύσης τους  και δ) Τα προβλήματα των ποσοστών λύνονται και μέσω ενός σταθερού πίνακα ποσών και τιμών.
  • Αφιερώνεται ολόκληρο κεφάλαιο μεθοδολογίας λύσης των προβλημάτων, τα οποία διαχωρίζονται σε κατηγορίες (προβλήματα αγοροπωλησιών, κίνησης, κρουνών, άνισων μεριδίων, πολλαπλάσιων μεριδίων, σύνταξης και επίλυσης αντίστροφων προβλημάτων κ.λπ.). 
  • Κάποιοι κανόνες παρουσιάζονται με μορφή σχημάτων.
  • Στο τέλος αρκετών κεφαλαίων γίνεται σύνοψη με μορφή εννοιολογογικών χαρτών
  • Στο σιωπηλό βιβλίο έγινε προσπάθεια να δοθεί μια ακουστική διάσταση, γι’ αυτό ενσωματώνονται σ’ αυτό 24 βιντεο-παρουσιάσεις βασικών ενοτήτων του βιβλίου.
  • Σε ορισμένα κεφάλαια με τίτλο «Παίζω και μαθαίνω» προτείνονται κάποια παιχνίδια μαθηματικού περιεχομένου, που μέσα από αυτά οι μαθητές θα προσεγγίσουν με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο σημαντικές μαθηματικές έννοιες.
  •  Στο βιβλίο οι μαθητές θα βρουν πολλά παραδείγματα, λυμένες ασκήσεις και προβλήματα, κριτήρια αξιολόγησης και άλυτες ασκήσεις και προβλήματα (με βαθμό δυσκολίας), που τις απαντήσεις τους θα τις αναζητήσουν, αν το επιθυμούν, στο παράρτημα του βιβλίου.

Καλή ανάγνωση

1 σχόλιο:

  1. ΕΝΑ ΑΡΙΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗΣ !
    ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΤΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ!ΑΠΑΡΑΊΤΗΤΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΒΙΒΛΙΟΘΉΚΗ !
    ΈΝΑ ΒΙΒΛΊΟ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗΣ ΑΠΌ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΔΑΣΚΑΛΟ .
    Χάρης Σομπότης
    Δάσκαλος Πρ.Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή