Πέμπτη 19 Απριλίου 2012

Πώς πρέπει να αντιδράσει η εκπαίδευση στους "χαλεπούς" καιρούς που βιώνουν οι έλληνες πολίτες;


Σε άρθρο του στο «ΒΗΜΑ» της 14ης - 15ης/4/2012, με τίτλο «Η αντίδρασή μας στην προκρούστεια κλίνη» ο Καθηγητής κ. Σταμάτης Αλαχιώτης επισημαίνει μεταξύ των άλλων ότι οι έλληνες «αντί να κλαίνε τη μοίρα τους» να αντιμετωπίσουν «την προκρούστεια κλίνη» της σημερινής οικονομικής κατάστασης όχι μόνο με λογιστικές παρεμβάσεις, αλλά χρησιμοποιώντας και «τα πολιτιστικά όπλα, τα οποία πάντα κερδίζουν».  Σε άλλο σημείο του άρθρου του τονίζει ότι τα σχολεία πρέπει να δώσουν άμεσα «έμφαση στην κατανόηση της σημερινής πραγματικότητας, και να καλλιεργηθούν παιδαγωγικά γνώσεις, αξίες και στάσεις, ικανές να προσφέρουν τη δυναμική που χρειάζεται στη ζωή των νέων παιδιών στην νέα αυτή προκλητική εποχή για να βγει ξανά από το αγκάθι το ρόδο». 

Διαφαίνεται, λοιπόν, ότι στην παρούσα κατάσταση η εκπαίδευση αποτελεί την κινητήρια δύναμη για να βγει σύντομα η Χώρας μας από την περιδίνηση, στην οποία έχει περιέλθει. Η εκπαίδευση πρέπει να δείξει το δρόμο στη νεολαία μας ότι ως έλληνες πρέπει να προβάλουμε τα στοιχεία εκείνα που υπερέχουμε, όπως τα ένδοξα γεγονότα της ιστορία μας, την πλούσια σε λεξιλόγιο Γλώσσα μας, τον θησαυρό της πολιτιστικής κληρονομιάς μας κτλ. Αρκούν όμως αυτά; Μάλλον όχι! Θεωρώ ότι πρέπει να καλλιεργηθούν στους νέους μας αξίες και στάσεις, έτσι ώστε να αποβληθούν νοοτροπίες που οδηγούν: στην έλλειψη προγραμματισμού και οργάνωσης των ενεργειών μας, στις ανεπίτρεπτες και χωρίς λόγο καθυστερήσεις στην προώθηση και υλοποίηση διαφόρων έργων, στη αδιαφάνεια των ενεργειών μας σε πολλούς τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας, στις μη αξιοκρατικές επιλογές του προσωπικού που στελεχώνουν τις διάφορες υπηρεσίες,  στο κυνήγι του εύκολου κέρδους και γενικά  στην απόρριψη σε μεγάλο βαθμό της ιδέας ότι «για όλα μας φταίνε οι ξένοι». Αν προς αυτή την κατεύθυνση στοχεύσει η εκπαίδευσή μας, σίγουρα θα ξημερώσουν καλύτερες ημέρες για τη Χώρα μας γενικότερα και για τους νέους μας ειδικότερα.   


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου