«Ένα μαθηματικό θέμα θα πρέπει να θεωρείται πάντοτε μη εξαντλημένο μέχρι να γίνει διαισθητικά προφανές». Τηρώντας τη ρήση αυτή του μεγάλου Μαθηματικού, Felix Klein, τολμώ να καταθέσω κι εγώ τη διδακτική μου προσέγγισή για τα Μαθηματικά της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού Σχολείου μέσα από τις σελίδες του βιβλίου μου: «Η Αριθμητική της Πράξης στην Τάξη», εκδόσεων ΓΚΟΤΣΗ, το οποίο σε σύντομο χρονικό διάστημα θα είναι διαθέσιμο στο κοινό.
· Το βιβλίο προσδοκά να βοηθήσει τους μαθητές να προσεγγίσουν βήμα - βήμα και επί της ουσίας τους δεκαδικούς, κλασματικούς και συμμιγείς αριθμούς καθώς επίσης: τις εξισώσεις, τους λόγους, τις αναλογίες, την απλή μέθοδο των τριών και τα ποσοστά και να κατανοήσουν την έννοια της περιμέτρου και του εμβαδού των επιπέδων σχημάτων.
· Παράλληλα, αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς στην προσπάθειά τους να βοηθήσουν με συστηματικό τρόπο τους μαθητές τους.
· Ο τρόπος της παρουσίασης της θεωρίας γίνεται μέσω ενός διαλόγου μεταξύ των δύο μαθητών με τον δάσκαλο ή τη δασκάλα τους, που συνίσταται σε ερωτήσεις και απαντήσεις, που οδηγούν σε ουσιώδη συμπεράσματα, με αποτέλεσμα οι διάφορες μαθηματικές έννοιες να γίνονται πιο εύληπτες και εφαρμόσιμες από τους μαθητές.
· Στο παρόν βιβλίο οι μαθητές θα βρουν πολλά παραδείγματα, λυμένες ασκήσεις και προβλήματα αλλά και κριτήρια αξιολόγησης και άλυτες ασκήσεις και προβλήματα, που τις απαντήσεις τους θα τις αναζητήσουν, αν το επιθυμούν, στο παράρτημα του βιβλίου.
· Σε ορισμένα κεφάλαια με τίτλο «Παίζω και μαθαίνω» προτείνονται κάποια παιχνίδια μαθηματικού περιεχομένου, που μέσα από αυτά οι μαθητές θα προσεγγίσουν με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο σημαντικές μαθηματικές έννοιες.
· Τέλος, μια σπουδαία καινοτομία του βιβλίου είναι ότι επισυνάπτεται στο τέλος του μια κατάσταση με τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις 24 δικών μου βίντεο - παρουσιάσεων βασικών ενοτήτων του βιβλίου.
· Στόχος μου είναι η ποιότητα και όχι η ποσότητα, γι’ αυτό δεν παραθέτω πληθώρα άλυτων ασκήσεων που επαναλαμβάνονται, αλλά κατηγοριοποιημένες ασκήσεις, τόσες όσες απαιτούνται, προκειμένου οι μαθητές, αν τις λύσουν, να έχουν κατακτήσει σε βάθος τις διάφορες μαθηματικές έννοιες.
Προγραμματίζουμε, κορωνοϊού επιτρέποντος, δύο παρουσιάσεις. Μία στην Ιθάκη το Καλοκαίρι και μια άλλη στην Πάτρα στις αρχές του προσεχούς σχολικού έτους.
(ΟΛΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΟΥ): ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου