Καλωσορίζουμε την έκδοση του βιβλίου «Ανεστραμμένη τάξη ένα μοντέλο μικτής μάθησης για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης» των συγγραφέων: Αγγελικής Γαριού, Νικόλα Μακροδήμου, Σπύρου Παπαδάκη, από τις εκδόσεις Γκότση.
Το παρόν πόνημα, για το οποίο οι συγγραφείς του μου έκαναν την τιμή να το προλογίσω, προτείνει ένα διαφορετικό τρόπος προσέγγισης της γνώσης, μιας γνώσης που ο μαθητής την αναζητά συμμετέχοντας ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία καθοδηγούμενος και εμπνεόμενος από τον Δάσκαλό του (περισσότερα θα διαβάσετε στο βιβλίο).
Αυτό που έχει σημασία να τονιστεί είναι ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει να δοκιμάζει, να προσπαθεί να πειραματίζεται, προκειμένου να πετύχει το μέγιστο του μαθησιακού αποτελέσματος.
Θα μου επιτρέψετε να πω ότι η χώρα των Λωτοφάγων, η χώρα της ευκολίας και της ήσσονος προσπάθειας (όπως τη χαρακτήρισε ο Καθηγητής της Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Χρήστος Τερέζης σε μια ομιλία του για να ερμηνεύσει με φιλοσοφικό τρόπο μερικά μέρη της Οδύσσειας) είναι κακό παράδειγμα για την εκπαίδευση, η οποία πάντοτε πρέπει να στοχεύει ψηλά. Να στοχεύει Ψηλά, για να πλησιάσει το «Λίαν Καλώς», γιατί αν στοχεύσει χαμηλότερα θα προσεγγίσει το «μέτρια».
Χρειαζόμαστε, λοιπόν, δασκάλους Οδυσσείς, που θα εμπνέουν τους μαθητές και θα τους προτρέπουν στην αναζήτηση της μάθησης μέσω δράσεων σαν αυτές που παρουσιάζονται εδώ καλλιεργώντας συγχρόνως τον τρόπο της σκέψης των μαθητών και μαθαίνοντάς τους «πώς να μαθαίνουν».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου