Αρχίζουν αύριο οι πανελλήνιες εξετάσεις, που για τους περισσότερους μαθητές της Γ΄ τάξης του Λυκείου είναι ένας μακροπρόθεσμος επαγγελματικός και συνάμα ακαδημαϊκός στόχος, στόχος απόλυτα σεβαστός.
Όμως εξετάζοντας την έμφαση που δίνουν αρκετοί γονείς αλλά και φορείς της πολιτείας ανάγοντας την όλη διαδικασία των πανελληνίων σε αυτοσκοπό, με προβληματίζει ιδιαίτερα.
Με προβληματίζει καθώς μετρώ το άγχος όλων αυτών των φορέων αλλά και των μαθητών, που έμμεσα το εισπράττουν, καθώς και τα χρηματικά ποσά που δαπάνησαν οι οικογένειες για τα φροντιστήρια των παιδιών τους. Έτσι, όλα αυτά με οδηγούν σε σκέψεις να αναθεωρήσω και εγώ τις απόψεις μου για όλον αυτόν τον «αγώνα» που αρχίζει αύριο στις αίθουσες των εξετάσεων και να διατυπώσω τρεις προτάσεις.
1. Ας συσταθεί επιτέλους και στη χώρα μας μια πολυκομματική επιτροπή υπό την προεδρεία ενός μόνιμου Υφυπουργού Παιδείας να εξετάσει σοβαρά το θέμα των πανελληνίων εξετάσεων. Φτάνουν πια αυτές οι συνεχείς αλλαγές στο σύστημα των εξετάσεων. Ο περισσότερος κόσμος βαρέθηκε τις μικροκομματικές αντιπαραθέσεις και το πολιτικό κόστος που εξετάζουν κάποιοι και ας δοθεί έμφαση στο συμφέρον των πολιτών και των οικογενειών τους που πασχίζουν καθημερινά για τον «επιούσιο».
2. Ας σταματήσει η παραπαιδεία και να δοθεί το βάρος στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία με συστηματικό έλεγχο και αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. Είναι νομίζω καιρός…
3. Να υπάρχει ένα σοβαρό σχέδιο επαγγελματικού προσανατολισμού των νέων μας δείχνοντάς τους ότι π.χ. οι τεχνικές σχολές έχουν αξία και μάλιστα, όπως βλέπουμε όλοι μας στην πράξη, οι απόφοιτοί τους έχουν περισσότερα οφέλη από αυτούς που ακολουθούν μερικά επαγγέλματα που απαιτούν πανεπιστημιακή κατάρτιση.
Σε κάθε περίπτωση εύχομαι από καρδιάς καλή δύναμη και καλή επιτυχία στους μαθητές που έβαλαν ως στόχο την είσοδός του στο Πανεπιστήμιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου