Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2013

«Φτωχά» ω-3, προβλήματα στο σχολείο




Τα χαμηλά επίπεδα των ωφέλιμων λιπαρών ω-3 στα παιδιά συνδέονται με μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς. Σε αυτά τα συμπεράσματα κατέληξε έρευνα που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από ερευνητές του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης.
Περισσότερα διαβάστε στο science της εφημερίδας «Το Βήμα». Πατήστε εδώ

Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2013

Ένα εξαιρετικό ιστολόγιο για ηλεκτρονική διδασκαλία



Διαδικτυακά ιδιαίτερα μαθήματα μέσω  skype για απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας, για Έλληνες του εξωτερικού, αλλά και για όλους όσους θέλουν να απολαύσουν τα προνόμια της σύγχρονης τεχνολογίας.

Ένα εξαιρετικό ιστολόγιο για μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου (http://e-didaskalia.blogspot.gr/ )

Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013

Η ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΤΗΣ


Η Ψυχολογία της μάθησης υποστηρίζει ότι όλα τα άτομα μαθαίνουν. Το θέμα είναι πόσο γρήγορα και εύκολα μαθαίνουν και αυτό (αν εξαιρέσουμε τις ατομικές ιδιαιτερότητες του ατόμου) εξαρτάται από τη μεθοδολογία και τα μέσα της διδασκαλίας. Πολύ εύκολα λοιπόν συμπεραίνουμε:

 "Είναι πολύ εύκολο ως εκπαιδευτικός να γίνεις δύσκολος. Το δύσκολο είναι να γίνεις εύκολος". 

Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2013

Για την αρχή του σχολικού χρόνου

     
                                                

Κάποια πρώτα λόγια καρδιάς (από το φίλο Θ. Θανόπουλο, τ. Σχολικό Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής) στην αρχή της νέας σχολικής χρονιάς για τους συναδέλφους μου (μας) εκπαιδευτικούς, που τόσο δοκιμάζονται ετούτη την εποχή…
Λόγια, που κι αλλού κι άλλοτε (εγκ. 6, Σχ. Συμβ. Ε.Α.Ε., 28-8-2002) την ψυχή του δάσκαλου είχαν ανταμώσει…
Ως πίστη στη συνέχειά τους και στην έννοιά τους…
Στην ανέλιξη του παιδευτικού τους (μας) έργου…
Από τότε που η καλή μοίρα μάς "ένωσε"…
Σε μια περισσότερο ηθική δέσμευση…
Με το μεγάλο εμπόδιο της αλλοτρίωσης και της αλλοίωσης από την καθημερινότητα…
Βιγλάτορες στα σχολειά μας, μόνοι μαχητές της αλλοπρόσαλλης ζωής μας και μιας κοινωνίας, που αρνητικά διαμορφώνεται από την καθόλου τόσο άσχημη οικονομική και κοινωνική συγκυρία...
Μόνοι, “φυλάγοντας Θερμοπύλες μη κι οι Μήδοι δε διαβούνε”…
Προσφορά, στη ζωή και τον άνθρωπο…
Που δίνουμε και δινόμαστε
Όχι από τα αποχτήματά μας…
Αλλά, από τον εαυτό μας και την ψυχή μας…
Από τα λίγα που έχουμε για τα πολλά που πιστεύουμε…
Με τη χαρά, τον πόθο και το μεράκι…
Κι αυτό είναι η ανταμοιβή μας…
Που κάποτε γίνεται πόνος, στενοχώρια και θλίψη…
Κι αυτό είναι το βάπτισμά μας…
Που μοσχομυρίζει και ευωδιάζει…
Σαν τη μυρτιά στο λιβάδι…
Μ’ απλωμένα τ’ ανθόκλαρα στο Θεό…
Που είμαι σίγουρος πως στέλνει το γλυκό χαμόγελό του…
.................................................................................................

Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2013

Κάτι που πρέπει να γίνει πλέον αντιληπτό από τους εκπαιδευτικούς



Προσοχή τι ζητάμε να έχουν οι μαθητές μαζί τους και τι και πόσες εργασίες αναθέτουμε για το σπίτι.

 Οι συντάκτες του ιστότοπου, «Το τελευταίο θρανίο της Πάτρας» έχουν αναρτήσει, πρόσφατα, το παραπάνω σκίτσο με την εξής προτροπή προς τους εκπαιδευτικούς: «Τώρα που θα αρχίσουμε προσοχή τι θα ζητήσουμε. Να είμαστε λιτοί και απέριττοι, γιατί ο κόσμος έχει αρχίσει και λυγίζει...»
Με αφορμή αυτό το σκίτσο θα προέτρεπα τους εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν τις δύο εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας (Φ.12/428/85241/Γ1/18-8-2003 και  Φ.12/342/35602/Γ1/04-05-2005), που αναφέρονται στις κατ’ οίκον εργασίες.
Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι ο ισχυρότερος παράγοντας αποτελεσματικότητας των κατ’ οίκον εργασιών είναι η ποιότητα και όχι η ποσότητα. Καλός δάσκαλος, δεν είναι αυτός που φορτώνει τον μαθητή με πλήθος εργασιών για το σπίτι, αλλά αυτός που εκμεταλλεύεται και το τελευταίο δευτερόλεπτο για ουσιαστική εργασία των μαθητών στην τάξη και αναθέτει λίγες και ποιοτικές εργασίες στο σπίτι.   Ας γίνει, αυτός ο κανόνας πλέον αντιληπτός από τους εκπαιδευτικούς. Τα παιδιά είναι οι μαθητές και όχι οι γονείς των μαθητών ...

Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2013

ΙΒ΄ Διεθνές Συνέδριο για την Οδύσσεια


Εικονίζονται ο Καθηγητής κ. Μενέλαος Χριστόπουλος, Πρόεδρος του Κέντρου Οδυσσειακών Σπουδών (στο προεδρείο) και στις πρώτες θέσεις ο Ομότιμος Καθηγητης του ΑΠΘ κ. Δημήτριος Μαρωνίτης

Από 3-7 Σεπτεμβρίου 2013 διεξάγεται στην ΙΘΑΚΗ το 12ο Διεθνές Συνέδριο για την Οδύσσεια με θέμα: "Έγκλημα και τιμωρία στην ομηρική και την αρχαϊκή ποίηση".
Το Συνέδριο οργανώνει το Κέντρου Οδυσσειακών Σπουδών και συμμετέχουν εξέχουσες προσωπικότητες από όλον τον κόσμο.
Την έναρξη του Συνεδρίου κήρυξε ο πρόεδρος του Κέντρου Οδυσσειακών Σπουδών Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών κ. ΜενέλαοςΧριστόπουλος και ακολούθησε η κεντρική ομιλία του Ομότιμου Καθηγητή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου κ. Δημήτρη Μαρωνίτη με θέμα: "Οι νήπιοι εταίροι και η τύχη τους: ένα σκάνδαλο της Οδύσσειας".



ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ / ORGANIZING COMMITTEE
Μενέλαος Χριστόπουλος, Πρόεδρος 
Σπ. Αρσένης, Αντιπρόεδρος
Μάχη Παΐζη-Αποστολοπούλου, Γενική Γραμματέας
Αναστασία Μαυρίκη, Ταμίας
Κατερίνα Βλασσοπούλου, Ειδική Γραμματέας

ΕΚΔΟΣΕΙΣ TOY ΚΕΝΤΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
    Ιλιάδα και Οδύσσεια. Μύθος και ιστορία, Ιθάκη 1986 (σ. 207)
    Ομηρικός οίκος, Ιθάκη 1990 (σ. 257)
    Περιηγητισμός στην Ιθάκη, Ιθάκη 1990 (σ. 53)
    Σπονδές στον Όμηρο (Μνήμη Ι. Κακριδή), Ιθάκη 1993 (σ. 301)
    Ευχήν Οδυσσεί, Ιθάκη 1995 (σ. 375)
    Ομηρικά, Ιθάκη 1998 (σ. 427)
    Έρανος, Ιθάκη 2001 (σ. 520)
    Άθλα και έπαθλα στα ομηρικά έπη, Ιθάκη 2007 (σ. 429)
    Μύθοι, κείμενα, εικόνες. Ομηρικά Έπη και αρχαία ελληνική τέχνη, Ιθάκη 2010 (σ. 356)


ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΣΥΝΕΔΡΩΝ / LIST OF PARTICIPANTS
    Antypas Constantine / Αντύπας Κωνσταντίνος, University of Patras / Πανεπιστήμιο Πατρών antypas1@otenet.gr
    Athanassakis Apostolos / Αθανασάκης Απόστολος, University of California, Santa Barbara
    athanass@classics.ucsb.edu Bakker Egbert J., Yale University
    egbert.bakker@yale.edu Bouvier David, University of Lausanne
    David.Bouvier@unil.ch Burgess Jonathan, University of Toronto jburgess@chass.utoronto.ca
    Christopoulos Menelaos / Χριστόπουλος Μενέλαος, University of Patras / Πανεπιστήμιο Πατρών, President of the Centre for Odyssean Studies
    menchris@upatras.gr Clay Strauss Jenny, University of Virginia
     jsc2t@virginia.edu Danek Georg, University of Vienna
    georg.danek@univie.ac.at Davies Malcolm, Oxford University
    malcolm.davies@sjc.ox.ac.uk Felson Nancy, University of Georgia nfelson@gmail.com
    Gartziou-Tatti Ariadni / Γκάρτζιου-Τάττη Αριάδνη, University of Ioannina / Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων agartziu@cc.uoi.gr
    Karakantza Efimia / Καρακάντζα Ευφημία, University of Patras / Πανεπιστήμιο Πατρών
    karakantza@upatras.gr Letoublon Frangoise, University of Grenoble
    fletoublon@wanadoo.fr Levaniouk Olga, University of Washington olevan@u.washington.edu
    Manakidou Flora / Μανακίδου Φλώρα, University of Thrace / Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
    fmanakid@helit.duth.gr Marchiando Anais, University of Lausanne
     anais.marchiando@hotmail.ch Marks Jim, University of Florida jmarks@ufl.edu
    Maronitis D. N. / Μαρωνίτης Δ. Ν., University of Thessaloniki / Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης dmaronit@otenet.gr
    Paizi-Apostolopoulou Machi / Παΐζη-Αποστολοπούλου Μάχη, National Hellenic Research Foundation / Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, Secretary General of the Centre for Odyssean Studies paizimachi@eie.gr
    Sarischoulis Efstratios / Σαρίσχουλης Ευστράτιος, Dr, Freie Universitat Berlin
    Meereslicht@gmx.de Vergados Athanassios / Βέργαδος Αθανάσιος, University of Tennessee
    vergados@utk.edu Wright Rosemary, University of Whales, Em.
    rosemarywright@hotmail.co.uk Yamagata Naoko, The Open University in London n.yamagata@open.ac.uk
    Zervou Alexandra / Ζερβού Αλεξάνδρα, University of Crete / Πανεπιστήμιο Κρήτης zervoual@edc.uoc.gr