Σάββατο, 15 Σεπτεμβρίου 2012

Η Ιθάκη είναι η Ομηρική Ιθάκη !!!


     
 Τον τελευταίο καιρό όλο και περισσότερο παρατηρείται μια έντονη κινητικότητα εκ μέρους των φίλων μας Κεφαλλήνων για τη διεκδίκηση της Ομηρικής Ιθάκης επικαλούμενοι μία θεωρία του κ. Μεταξά (πρώην Νομάρχη Κεφαλληνίας), η οποία με λίγα λόγια στηρίζεται μεταξύ των άλλων και στον εξής συλλογισμό: « Εάν η σημερινή Ζάκυνθος είναι η Ομηρική Ζάκυνθος, εάν η χερσόνησος της Παλικής  είναι το Ομηρικό Δουλίχιο, εάν η χερσόνησος της Ερίσου είναι πιθανόν το Ομηρικό νησί της Σάμης και τέλος εάν ο κεντρικός κορμός της Κεφαλληνίας είναι η Ομηρική Ιθάκη, τότε η σημερινή Ιθάκη ποιο νησί είναι;» και απαντά ο ίδιος: «Το σημερινό νησί της Ιθάκης είναι η Ομηρική Σάμος» (σελίδα 507 θεωρίας Μεταξά).   
 Δεν είναι  του παρόντος να αντιπαρατεθώ με αυτές τις απόψεις (δεν είμαι άλλωστε και ειδικός για το θέμα αυτό) απλώς θέλω να αναφερθώ σε δύο μόνο σημεία, που κατά τη γνώμη μου ενισχύουν την άποψη ότι το σημερινό νησί της Ιθάκης είναι η Ομηρική Ιθάκη και αυτά είναι: α) Τα λόγια του μεγάλου Κεφαλλονίτη  αρχαιολόγου Σπύρου Μαρινάτου και β) Τα αρχαιολογικά ευρήματα της Ιθάκης (Πηγή: Βιβλίο Δημήτρη Παΐζη «Ξενάγηση στην Ομηρική Ιθάκη του σήμερα»).
Α) Τα λόγια του μεγάλου Κεφαλλονίτη  αρχαιολόγου Σπύρου Μαρινάτου:
« Η πατρότης του Οδυσσέα και το νησί της εκλογής του δεν είναι ζήτημα στενού πατριωτισμού, η Ιθάκη ουδέποτε πρόκειται να χάσει την αίγλη της ως πατρίδα του Οδυσσέα και η αρχαιότης ουδέποτε αμφέβαλλε γι’ αυτό»
 
Β) Αρχαιολογικά ευρήματα της Ιθάκης
Τα όσα βρέθηκαν στο νυμφαίο άντρο της Πόλης:
  1. 12 χάλκινοι τριποδικοί λέβητες του 9ου π.Χ. αιώνα
  2.  Η βουστροφηδόν αφιερωματική επιγραφή στις θέαινες προστάτιδες της Ιθάκης του Οδυσσέα και του Τρωικού, την Αθηνά και την Ήρα, του 6ου π.Χ. αιώνα
  3. Το όστρακον «ΕΥΧΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙ», του 2ου π.Χ. αιώνα
  4. Τα ειδώλια των νυμφών
Επίσης:
  1. Το επετειακό ψήφισμα της βουλής των Ιθακησίων «Οδύσσειον» που στάλθηκε και βρέθηκε στη Μαγνησία του 2ου  π.Χ. αιώνα (Μουσείο Βερολίνου)
  2. Η επιγραφή της «αμφιάλου Ιθάκης», που βρέθηκε στην Ιθάκη
  3. Η επιγραφή της «κραναής Ιθάκης», που βρέθηκε στην Ιθάκη.
  4. Το τεσσάρων καλλιτεχνικών δημιουργιών ιερό πτηνό του Οδυσσέα και της Αθηνάς, του αλεκτρίωνα
  5. Τα περίφημα Οδυσσειακά νομίσματα της Ιθάκης, 4ου – 3ου π.Χ. αιώνα
  6.  Η επιγραφή «ΟΔ» σε βράχο της Δυτικής Ιθάκης 
  7. Το Οδυσσειακό ανάκτορο. Το ανάκτορο έστω και σε διατεταραγμένο στρώμα υπάρχει και ομολογούνται τόσο τα ίχνη του όσο και το Μυκηναϊκό περίγραμμά του                                      
   Τέλος, το σοβαρότατο όλων των επιχειρημάτων είναι η ονοματολογία. Ποιος τόπος θα δεχόταν να αλλάξει το όνομά του, μάλιστα όταν αυτός ήταν συνδεδεμένος με μια ένδοξη ιστορία;  
  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου