Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2013

Παρουσίαση του βιβλίου: «Σχέδια Μαθήματος για το Δημοτικό Σχολείο. Από τη θεωρία στην Πράξη»



Γιάννης Καραντζής



Νίκος Μάνεσης

Βεννέτα Λαμπροπούλου, Γιάννης Καραντζής, Νίκος Μάνεσης και Άννα Φτερνιάτη

Σε μια κατάμεστη αίθουσα του Μεγάρου Λόγου και Τέχνης του Δήμου Πατρέων από εκπαιδευτικούς, φοιτητές και πολίτες της Πάτρας, πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία  η παρουσίαση του Βιβλίου  με τίτλο: «Σχέδια Μαθήματος για το Δημοτικό Σχολείο. Από τη θεωρία στην Πράξη»
Το βιβλίο το παρουσίασαν η κ. Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια  Ειδικής Αγωγής του ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πατρών και η κ. Άννα Φτερνιάτη, Επίκουρη Καθηγήτρια της Διδακτικής των Γλωσσικών Μαθημάτων του ΠΤΔΕ Παν/μίου Πατρών. Επίσης, ομίλησαν οι επιμελητές της έκδοσης  Γιάννης Καραντζής, τ. Επίκουρος Καθηγητής του Παν/μίου Πατρών και Νίκος Μάνεσης, Σχολικός Σύμβολος 2ης Περιφέρειας Π.Ε. του Νομού Αχαΐας.
Στην αρχή, χαιρέτησαν την εκδήλωση: εκπρόσωπος του Μητροπολίτη μας κ. Χρυσοστόμου, ο κ. Ιωάννης Κατσίλλης, Καθηγητής του Παν/μίου Πατρών και Πρόεδρος του ΠΤΔΕ, ο Αντιδήμαρχος  Πατρέων κ. Ανδρέας Φίλιας και ο κ. Θεόδωρος Μπαρής, Προϊστάμενος της Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης της Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

  • Το βιβλίο (680 σελίδων) υλοποιεί την απαίτηση της σύγχρονης Διδακτικής για σχεδιασμένη και προγραμματισμένη διδασκαλία. Είναι μια συλλογική εργασία 16 εκλεκτών εκπαιδευτικών της Π.Ε. οι οποίοι συνεργάστηκαν άψογα με τους Γιάννη Καραντζή και Νίκο Μάνεση, που είχαν την επιστημονική επιμέλεια.
  • Πέρα από ένα σύντομο θεωρητικό πλαίσιο που αναφέρεται στον ρόλο του εκπαιδευτικού, στους προβληματισμούς του για τη διδασκαλία, στις φάσεις της διδακτικής προσέγγισης ενός γνωστικού αντικειμένου, καθώς και στον τρόπο που είναι δομημένο ένα πλήρες σχέδιο μαθήματος, το βιβλίο  περιέχει 95 σχέδια διδασκαλίας όλων των μαθημάτων κι όλων των τάξεων του δημοτικού σχολείου, σχέδια για διθέσιο σχολείο και ένα project διάρκειας 14 ωρών και συνοδεύεται από ένα cd στο οποίο περιέχονται: η δικτυογραφία, όλα τα φύλλα εργασίας και τα φύλλα αξιολόγησης ταξινομημένα κατά σχέδιο μαθήματος.
  •  Τα σχέδια περιέχουν δραστηριότητες κατά το πλείστον ξένες με αυτές των βιβλίων του οργανισμού, με πολλές εναλλακτικές για παιδιά με Ήπιες Μαθησιακές Δυσκολίες (ΗΜΔ) και με τη χρήση των νέων τεχνολογιών και με πολλά φύλλα εργασίας και αξιολόγησης.
  • Τα περισσότερα σχέδια διδασκαλίας είναι μιας διδακτικής ώρας και δύο διδακτικών ωρών. Υπάρχουν όμως και σχέδια τριών και τεσσάρων διδακτικών ωρών τύπου σεναρίων, όπου σε αυτά γίνεται χρήση της διαθεματικής και διεπιστημονικής προσέγγισης της γνώσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου