Βρισκόμαστε σε μια χρονική
περίοδο που το Υπουργείο Παιδείας ασχολείται με τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε
διάφορους φορείς και οργανισμούς. Επανειλημμένως, έχει τεθεί το ερώτημα: Σε ποια ή σε ποιες θέσεις πρέπει να υπηρετεί ο εκπαιδευτικός;
Είναι ηλίου φαεινότερο ότι η
υπηρεσία που πρέπει να προσφέρει ο εκπαιδευτικός, δηλαδή ο δάσκαλος με την
ευρεία έννοια του όρου, είναι να βοηθήσει τους μαθητές του να αναπτύξουν
ισόρροπα τις γνωστικές, ψυχοκινητικές και συναισθηματικές τους δυνάμεις. Όμως,
για να υλοποιηθούν αυτοί οι στόχοι πρέπει ο εκπαιδευτικός να συμμετέχει στην
καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία. Συνεπώς, η θέση του είναι η σχολική τάξη και
μόνο αυτή. Τι συμβαίνει όμως στην πραγματικότητα;
Χιλιάδες είναι οι εκπαιδευτικοί
που βρίσκονται αποσπασμένοι σε διάφορες υπηρεσίες και γραφεία (ΥΠΔΒΜΘ, Π.Ι.,
ΙΕΚ, ΠΕΚ, Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, Ακαδημία Αθηνών, Διευθύνσεις και Γραφεία
εκπαίδευσης, γραφεία Υπουργών και άλλων πολιτικών κτλ.). Ελάχιστοι από τους
αποσπασμένους εκπαιδευτικούς προσφέρουν εκπαιδευτικό έργο, όπως αυτοί που είναι
αποσπασμένοι στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, στα κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης,
στα ΕΚΦΕΕ, στα ΚΕΔΔΥ και ενδεχόμενα σε
κάποια ΙΕΚ. Η πλειονότητα όμως των αποσπασμένων εκπαιδευτικών είναι
επιφορτισμένοι με διοικητικά καθήκοντα.
Και το ερώτημα που τίθεται είναι;
Πώς αντιμετωπίζεται αυτή η κατάσταση;
Θεωρώ ότι είναι πολύ απλή η
απάντηση: Οι υπηρεσίες αυτές να προσλάβουν διοικητικούς υπαλλήλους και ο
μέγιστος αριθμός των εκπαιδευτικών να επιστρέψει στα σχολεία. Σε εξαιρετικές
περιπτώσεις κάποιες αποσπάσεις μπορεί να γίνουν και ίσως να είναι επιβεβλημένες,
όπως: 1) για να καλυφθούν οι θέσεις των προϊσταμένων εκπαιδευτικών θεμάτων στις
Διευθύνσεις των νομών και στο ΥΠΔΒΜΘ (θέσεις που προϋποθέτουν άτομα με γνώση της
εν γένει λειτουργία της εκπαίδευσης), 2) για να λειτουργήσουν τα περιβαλλοντικά
κέντρα εκπαίδευσης ή τα ΚΕΔΔΥ και 3) για να λειτουργήσει σε σωστή βάση η
πρακτική άσκηση των μελλοντικών εκπαιδευτικών (αποσπάσεις στα Πανεπιστήμια, τα
ΤΕΙ και την ΑΣΠΑΙΤΕ).
Όμως μια τέτοια λύση ενδεχομένως
να μην συμφέρει κάποιους εκπαιδευτικούς, γιατί επιθυμούν να υπηρετούν στο τόπο
όπου έχουν τα συμφέροντά τους. Πολύ σεβαστό ένα τέτοιο αίτημα. Και σε αυτή την
περίπτωση νομίζω ότι μπορεί να βρεθεί
κάποια λύση. Να τους επιτραπεί να μεταταγούν σε αυτές τις διοικητικές θέσεις
και μάλιστα με προτεραιότητα. Έτσι, και αυτοί θα είναι ικανοποιημένοι και η
εκπαίδευση κερδισμένη. Ας εξετάσουν οι αρμόδιοι το θέμα και να δώσουν τη σωστή
λύση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου