Κυριακή, 23 Ιουνίου 2013

Παρουσίαση του βιβλίου μου από την κ. Αναστασία Ευσταθίου


ΣΧΟΛΙΟ: Η κ. Αναστασία Ευσταθίου, εκπαιδευτικός, συγγραφέας και Δ/ντρια του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ακράτας παρουσιάζει το βιβλίο μου "Ο Δάσκαλος στη σχολική τάξη...". Την ευχαριστώ θερμά. Η εκτίμηση είναι αμοιβαία και η χαρά του Δασκάλου είναι πολύ μεγάλη, όταν οι μαθητές του προοδεύουν και καταξιώνονται στην κοινωνία, όπως συμβαίνει με την κ. Αναστασία Ευσταθίου. Να είσαι καλά Αναστασία και πάντοτε να έχεις ξεχωριστές διακρίσεις σε ό,τι πρωτοστατείς. 


Ο Δάσκαλος στη Σχολική Τάξη Βασικές ψυχο-Παιδαγωγικές και Διδακτικές Εφαρμογές, εκδ. Ίων.
Πρόκειται για το νέο βιβλίο του Γιάννη Καραντζή. Έπεσε στα χέρια μου. Και για να είμαι πιο ακριβής μου το χάρισε ο κοινός μας φίλος εκδότης της Κόκκινης Κλωστής Δεμένης, Άγγελος Γκότσης.

Τίτλος «διδασκαλικός» του Δασκάλου με «Δ» κεφαλαίο, Γιάννη Καραντζή για το νέο του βιβλίο. Όσοι τον συνάντησαν στις επιμορφώσεις, στο διδασκαλείο της Πάτρας, στα μεταπτυχιακά τμήματα αλλά και στα φοιτητικά έδρανα του Πανεπιστημίου Πατρών γνωρίζουν τι άνθρωπος είναι. Γιατί ο δάσκαλος εκτός από επιστήμονας πρέπει να είναι πάνω απ’ όλα άνθρωπος. Έτσι καλύτερα τον θυμούνται οι μαθητές του.

Προσωπικά του χρεώνω τη μετατροπή της κομπιουτεροφοβίας μου σε αγάπη, και τα τελευταία χρόνια σε πάθος για τους η/υ από τότε στα 1996, χρονολογία διορισμού μου στη δημόσια εκπαίδευση. Στα υπόγεια της Αρσακείου στην Πάτρα ο Γιάννης Καραντζής επιμόρφωσε φουρνιές δασκάλων στις νέες τεχνολογίες και στη δυνατότητα εφαρμογής τους στη σχολική τάξη. Αργότερα συναντηθήκαμε πολλές φορές σε επιμορφώσεις στελεχών, ημερίδες για καινοτόμες δράσεις στην εκπαίδευση και πάντα είχε ένα παραπάνω ενδιαφέρον για την καριέρα μου. Πάντα προσηνής, με έναν καλό λόγο για κάθε έναν από εμάς τους δασκάλους της πράξης. Πάντα πρόθυμος να βοηθήσει, να σταθεί δίπλα αλλά και να αναδείξει το έργο μας.

Δεν θα ξεχάσω όταν έδινα εξετάσεις στο Διδασκαλείο το 1998. Μου «έπεσε» στη διδακτική μια ενότητα Μαθηματικών. Όταν παρέδωσα το γραπτό μου σε αυτόν που ήταν επιτηρητής, του ‘ριξε μια ματιά και είπε «περνάς με άριστα». Έγινε ακριβώς όπως το είπε.    

Με χαρά διάβασα το νεοκυκλοφόρητο βιβλίο του.  Δεν αποτελεί ένα ακόμα παιδαγωγικό βιβλίο αλλά, κατά τη γνώμη μου, ένα προϊόν της μεγάλης εμπειρίας  του ως πανεπιστημιακού δασκάλου. Πρόκειται για έναν κατατοπιστικό οδηγό, με πολύ ενδιαφέροντα κεφάλαια για τη διαχείριση της τάξης και του μαθητή από τον εκπαιδευτικό. Ο συγγραφέας προσεγγίζει τις προβληματικές καταστάσεις που συναντά ο δάσκαλος στη σχολική καθημερινότητα και προσπαθεί να δώσει ιδέες για επίλυση, σύμφωνα με τα νέα ψυχο-παιδαγωγικά και διδακτικά μοντέλα που επικρατούν παγκόσμια. 

Το βιβλίο είναι καλογραμμένο και δομημένο με προσοχή στη λεπτομέρεια. Περιέχει τέσσερα κεφάλαια με υποενότητες που αφορούν γενικά την παιδαγωγική- διδακτική στο δημοτικό σχολείο, γενικές αρχές, στρατηγικές και διδακτική μαθημάτων με παραδείγματα εφαρμογών. Πολλές από τις εφαρμογές συνοδεύονται με σχηματικές αναπαραστάσεις, εικόνες και πίνακες. Το  τελευταίο κεφάλαιο παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς οι δραστηριότητες που δίνονται έχουν στόχο την αποδοτικότερη μάθηση και την αποτελεσματικότητα του διδακτικού έργου. Ο αναγνώστης θα βρει εννοιολογικούς χάρτες, έννοιες για την ανάπτυξη νοερών υπολογισμών, στρατηγικών μάθησης ιδιαίτερα στις Φυσικές επιστήμες και στα Μαθηματικά κ.ά.

Απαραίτητο σε κάθε δάσκαλο που εκθέτει τον εαυτό του στη σημερινή τάξη και καλείται να διαχειριστεί τον «δύσκολο» και «ιδιαίτερο» μαθητή αλλά και τη διαφορετικότητα μέσα στην τάξη.
Θίγει τόσο ζητήματα θεωρίας όσο και εφαρμογής στην πράξη. Στους δασκάλους δεν αρέσουν οι θεωρίες, εξού και η γκρίνια τους στα σεμινάρια. Θέλουν εφαρμογές και πρακτικές υλοποιήσιμες στην τάξη. 

Χαίρομαι που το κρατώ στα χέρια μου, έστω και χωρίς αφιέρωση απ’ τον  ίδιο και παρόλο που διανύω πάνω από δύο δεκαετίες στη δημόσια εκπαίδευση, βρήκα διαμαντάκια στις 138 σελίδες του, όπως το παιχνίδι «Ξενοδοχείο» για την προσθαφαίρεση αριθμών μέσα στην 100άδα.

Το συνιστώ σε φοιτητές, ενεργούς δασκάλους κι όλους όσους εμπλέκονται στη μαθησιακή διαδικασία και θέλουν να είναι ενημερωμένοι κι αποτελεσματικοί δάσκαλοι της πράξης και της τάξης.
Αναστασία Ευσταθίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου