Δευτέρα, 4 Ιουνίου 2012

MicroWorlds Pro, ένα λογισμικό για την καλλιέργεια της δημιουργικής σκέψης


Το MicroWorlds Pro είναι ένα πρόγραμμα, με το οποίο μπορούμε να δημιουργούμε προγράμματα και πολυμεσικές εφαρμογές. Με το  MicroWorlds Pro προγραμματίζουμε χρησιμοποιώντας τη γλώσσα LOGO, μια γλώσσα προγραμματισμού που αναπτύχθηκε στις αρχές του 1970 από την ομάδα του Seymour Papert. Ο S. Papert (1999) τονίζει: «Μαθαίνουμε καλύτερα κάνοντας...αλλά μαθαίνουμε ακόμα καλύτερα αν συνδυάσουμε τη δράση με την ομιλία και το στοχασμό πάνω σ’ αυτά που κάνουμε».
Η εκπαιδευτικός κ. Κ. Γλέζου στο ιστολόγιό της (http://users.sch.gr/glezou/) σημειώνει: «Επιπρόσθετα, η Logo συνδυάζει τις προσεγγίσεις του Piaget και του Vygotsky. Παρόλο που συχνά αμφισβητείται η εκπαιδευτική της αποτελεσματικότητα, θεωρείται ιδανικό εργαλείο για να μαθαίνεις κάνοντας (learning by doing) και αναμφίβολα αποτελεί  σημαντικό εργαλείο στα χέρια του εκπαιδευτικού για την ανάπτυξη δεξιοτήτων εξερεύνησης, δημιουργικότητας, επίλυσης προβλημάτων, λογικής-αλγοριθμικής σκέψης».
Κάποιες βασικές εντολές της γλώσσας προγραμματισμού LOGO για την ελληνική γλώσσα, οι οποίες κατευθύνουν τη «χελώνα» να φτιάξει κάποια γεωμετρικά σχήματα και όχι μόνο είναι: στυλό κάτω (ΣτΚ) μπροστά (μπ), δεξιά (δε), αριστερά (αρ), επανέλαβε. Με βάση αυτές τις απλές εντολές μπορεί κάποιος πολύ εύκολα να κατασκευάσει απλά γεωμετρικά σχήματα. π.χ.
Για το τετράγωνο γράφει την εντολή: επανέλαβε 4 [μπ 120 δε 90], που σημαίνει πήγαινε («χελώνα») 120 θέσεις μπροστά και μετά στρίψε δεξιά κατά 90 μοίρες. Αυτό επανέλαβέ το 4 φορές. Ομοίως: για το ισοσκελές τρίγωνο: επανέλαβε 3 [μπ 140 δε 120] , για το ορθογώνιο παραλληλόγραμμο: επανέλαβε 2 [μπ 140 δε 90 μπ 70 δε 90] και για το κανονικό εξάγωνο: επανέλαβε 6 [μπ 100 δε 60].


ΣΧΟΛΙΟ: Για την ιστορία να μου επιτραπεί να αναφέρω τα εξής: Όταν υπηρετούσα ως δάσκαλος στο Δημοτικό Σχολείο της Ιθάκης (1986-88), βοηθούσα τους μαθητές της Στ τάξης του σχολείου μου να προγραμματίζουν με γλώσσα LOGO, σ' ένα Η/Υ που είχε αγοραστεί από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων. Τα αποτελέσματα ήταν ΑΡΙΣΤΑ.Μάλιστα, σχετική αναφορά έκανα και στη Διεύθυνση Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας.
Δείτε παρακάτω ένα video σχετικά με το χειρισμό λίγο πιο προχωρημένων διαδικασιών της γλώσσαs LOGO.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου