Δευτέρα, 17 Σεπτεμβρίου 2012

Νέες ιδέες για προώθηση της περιέργειας και της δημιουργικότητας στο σχολείο




Η σύγχρονη Ψυχολογία της Μάθησης αναφέρει ότι οι μαθητές για να κατανοήσουν και να οικοδομήσουν την προσφερόμενη γνώση, αλλά και να είναι σε θέση να την εφαρμόσουν μεταφέροντάς την σε νέες καταστάσεις, πρέπει να διαδραματίσουν ενεργό ρόλο στη μάθηση ενεργοποιώντας τις ανώτερες λειτουργίες της νόησης. Με δεδομένες αυτές τις θέσεις το σημερινό σχολείο πρέπει να προσκαλεί τους μαθητές στη μάθηση, να τους εξάπτει το ενδιαφέρον και να φροντίζει να τους καλλιεργεί την κριτική και δημιουργική σκέψη και τις μεταγνωστικές  τους δεξιότητες, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και καινοτόμα προγράμματα.
Με βάση αυτό το σκεπτικό μία ομάδα σχολείων στη Σουηδία εγκαταλείπει τελείως τη σχολική τάξη υπέρ ενός ελεύθερου για τα παιδιά περιβάλλοντος που προωθεί την περιέργεια και τη  δημιουργικότητα.
Στο θαυμάσιο ιστολόγιο «Πειράματα Φυσικής με απλά υλικά» της  δραστήριας εκπαιδευτικού, κας Τίνας Νάντσου, μπορείτε να διαβάσετε λεπτομέρειες.  Πατήστε εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου