Κυριακή, 10 Φεβρουαρίου 2013

Η διαχείριση του λάθους και της αποτυχίας των μαθητών



Ο σωστός εκπαιδευτικός πρέπει να λειτουργεί και ως εμψυχωτής των μαθητών του. Να αναζητά τα θετικά στοιχεία της προσωπικότητας τους και να τα αναδεικνύει, περνώντας τους το μήνυμα ότι στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία υπάρχουν και οι αποτυχίες (τα λάθη) και πρέπει να μάθουν να τις αντιμετωπίζουν ως φυσιολογικά φαινόμενα και ως αναπόφευκτα στοιχεία της προσπάθειάς τους για μάθηση παρά ως ενδείξεις αδυναμίας. Τα λάθη ο εκπαιδευτικός πρέπει να τα δει ως συμπτώματα κάποιων προβλημάτων και να φροντίσει να διερευνήσει την αιτία τους με στόχο πάντοτε τη βοήθεια των μαθητών του (συλλογή λαθών, ταξινόμησή τους και προγραμματισμός επανορθωτικής διδασκαλίας). 

Ο Howard Gardner -  εκφραστής της θεωρίας της πολλαπλής νοημοσύνης- στο βιβλίο του «Extraordinary Minds» (τα φανταστικά μυαλά) – υπογραμμίζει ότι κοινό χαρακτηριστικό των μεγάλων προσωπικοτήτων ήταν το πώς αντιμετώπιζαν όχι την επιτυχία, αλλά την αποτυχία. Το μέτρο της επιτυχίας τους ήταν το πως αντιμετώπιζαν την αποτυχία (τα λάθη τους).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου