Είδα στο έγκριτο
ιστολόγιο του 60ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών. «Το τελευταίο Θρανίο της Πάτρας» (http://teleytaiothranio.blogspot.gr/)
την παραπάνω εικόνα και ήθελα για λίγο να τη σχολιάσω.
Η εικόνα αναπαριστά την προσπάθεια του
δασκάλου να «φυτέψει» το φως της γνώσης στο κεφάλι του μαθητή του. Κάπως «βίαια»
επιχειρεί την προσπάθειά του ο δάσκαλος, γιατί, όπως φαίνεται στην εικόνα, ο
μαθητής επιδεικνύει κάποια άρνηση.
Ο κάθε εκπαιδευτικός ας αναλογισθεί για λίγο πόσες
φορές έχει μιμηθεί το συνάδελφo της εικόνας και τι επιθυμεί
ο μαθητής του, προκειμένου να είναι σε θέση να προσλάβει τις επιστημονικές πληροφορίες,
να τις επεξεργαστεί και να τις μετατρέψει τελικά σε γνώσεις.
Ενδεικτικά αναφέρουμε
κάποιες επιθυμίες του μαθητή:
- Να επικρατεί στην τάξη του θετικό ψυχολογικό κλίμα.
- Να ενθαρρύνονται οι προσπάθειές του από τον εκπαιδευτικό.
- Να συμμετέχει ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Οι επιστημονικές πληροφορίες να παρέχονται με τέτοιο τρόπο ώστε να του εξάπτουν το ενδιαφέρον.
- Να κατανοεί σε τι θα τον ωφελήσουν στη ζωή του οι αποκτηθείσες γνώσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου