Τετάρτη 9 Μαΐου 2012

Η πυραμίδα μάθησης


Το περιεχόμενο μιας διδακτικής ενότητας μπορεί να παρουσιαστεί με διάφορες μορφές διδασκαλίας, δηλαδή τεχνικές που θα εργαστεί ο εκπαιδευτικός στη σχολική τάξη, προκειμένου να καταστεί μέρος της διδακτέας ύλης προσπελάσιμο και αφομοιώσιμο στους μαθητές.
Υπάρχουν δύο κύριες κατηγορίες μορφών διδασκαλίας. Αυτές που κρατούν το μαθητή σε παθητική στάση (μονολογικές μορφές: διάλεξη, ανάγνωση, διήγηση, αφήγηση, επίδειξη- παρουσίαση κτλ.) και αυτές που τον ενεργοποιούν (διάλογος, εργαστηριακές μορφές, συλλογικές εργασίες, projects κτλ.).
Στην παρακάτω εικόνα φαίνεται ότι, όταν ο μαθητής συμμετέχει ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία, η μάθηση είναι πιο ουσιαστική και αποδοτική (κάντε κλικ πάνω στην εικόνα για μεγέθυνση).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου