Πολλοί επιστήμονες υποστηρίζουν
σήμερα ότι το σχολικό περιβάλλον γίνεται θετικότερο, όταν ο εκπαιδευτικός έχει
πεισθεί ότι όλα τα παιδιά μπορούν να μάθουν. Με άλλα λόγια έχει πρόθεση
να προσκαλέσει τον μαθητή στην εκπαιδευτική διαδικασία εκφράζοντας, όταν του
δίνεται η ευκαιρία, την εμπιστοσύνη του σ’ αυτόν. Για τον σκοπό αυτό:
- προσπαθεί να βρει κάτι καλό σε κάθε παιδί,
- αρνείται να δεχθεί το «δεν μπορώ να το μάθω αυτό»,
- ενδιαφέρεται πραγματικά για τους μαθητές του ως άτομα και όχι απλώς ως μαθητές,
- εφαρμόζει τους σχολικούς κανόνες δίκαια και απαρέγκλιτα και τέλος
- δε δέχεται δικαιολογίες για την κακή απόδοση.
Αυτή η αγωγή της πρόσκλησης και
του χαρακτήρα δε διδάσκεται ούτε με λόγια ούτε σε καθορισμένη διδακτική ώρα,
αλλά με τη στάση, τις πεποιθήσεις και το καθημερινό παράδειγμα του
εκπαιδευτικού.
ΠΗΓΕΣ:
DELISLE, J. (1998). Απόδοση σεβασμού και αρμοδιότητας στο αναλυτικό πρόγραμμα
και στη διδασκαλία. Στο βιβλίο ΚΩΣΤΑΡΙΔΟΥ – ΕΥΚΛΕΙΔΗ, Α., Τα κίνητρα στην εκπαίδευση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
SCHUNK, D., PINTRICH,
P., MEECE, J. (2010). Τα κίνητρα
στην εκπαίδευση (μεταφραση). Αθήνα: Gutenberg.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου