Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2013

Έκθεση για την ενέργεια


 Το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών σε συνεργασία με  τo ΕΚΦΕ Αχαϊας και  το Γαλλικό Ινστιτούτο Πάτρας διοργανώνει έκθεση με Θέμα: «Ενέργεια: Ποιές επιλογές για το μέλλον;» στο Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας ΠΠ, από 1-28 Φεβρουαρίου 2013.

Η έκθεση έχει σχεδιαστεί από την ΜΚΟ «GoodPlanet» και έχει μεταφραστεί και προσφέρεται από το Γαλλικό Ινστιτούτο. Η έκθεση συνοδεύεται από επιδείξεις πειραμάτων φυσικής που σχεδιάστηκαν και υλοποιούνται από το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας και ένα πρόγραμμα δραστηριοτήτων πολυμέσων «Το σχολείο της ενέργειας».  Στόχος της έκθεσης είναι να ευαισθητοποιήσει του μαθητές στα θέματα των βιώσιμων πηγών ενέργειας. 
Για τα εγκαίνια της έκθεσης διοργανώνεται την Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2013, Ημερίδα με τίτλο «Ενέργεια: περιβαλλοντικές και εκπαιδευτικές προκλήσεις», ώρα έναρξης 10.30πμ. Η Ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Β/β΄θμιας και Α/βάθμιας Εκπαίδευσης και είναι ανοιχτή σε κάθε ενδιαφερόμενο. Μετά το πέρας της ημερίδας θα δωθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης.

Τρίτη, 29 Ιανουαρίου 2013

Ένας απολογισμός 38 ετών στην εκπαίδευση




Σαν να μην πέρασε μια ημέρα, όταν πριν από 38 χρόνια ανελάμβανα υπηρεσία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, την οποία υπηρέτησα για αρκετά χρόνια από όλες τις βαθμίδες της εκπαιδευτικής ιεραρχίας.
Στη συνέχεια ευτύχησα να υπηρετήσω τα τελευταία χρόνια της εκπαιδευτικής μου σταδιοδρομίας, ως Πανεπιστημιακός Δάσκαλος, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών.
Αισθάνομαι πραγματική υπερηφάνεια που υπηρέτησα ως Επίκουρος Καθηγητής σε ένα Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, το οποίο κατατάσσεται σε υψηλή θέση στον Πίνακα Αξιολόγησης των Πανεπιστημίων Διεθνώς.   
Είναι η 29η/1/2013 για μένα μία ημέρα συγκίνησης και περισυλλογής, καθώς το Πανεπιστήμιο Πατρών που απένειμε ΕΠΑΙΝΟ για την προσφορά μου στην Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση.
Δε δημοσιεύω αυτή τη διάκριση στο διαδίκτυο ως ένα στοιχείο που φανερώνει επιτυχία στο εκπαιδευτικό έργο μου, γιατί αυτό θα το κρίνουν οι φοιτητές μου, οι συνάδελφοί μου στο Τμήμα και γενικότερα η Πανεπιστημιακή Κοινότητα. Τη δημοσιεύω για να αντλήσω δυνάμεις, όσο ο Θεός μου χαρίζει υγεία, να συνεχίσω να είμαι χρήσιμος για την Ελληνική Εκπαίδευση, έστω μέσα από τις σελίδες του Ιστολογίου μου: «Εκπαιδευτικά και άλλα» (jkarantzis.blogspot.com).     

Δευτέρα, 28 Ιανουαρίου 2013

Ο δάσκαλος ή η μέθοδος παίζει σημαντικό ρόλο στη διδασκαλία;




 

Όλοι μας γνωρίζουμε ότι η προσωπικότητα του δασκάλου, οι γνώσεις του στις επιστήμες της αγωγής, οι δεξιότητες διδασκαλίας που διαθέτει και η μέθοδος και τα μέσα διδασκαλίας που χρησιμοποιεί είναι σημαντικοί παράγοντες για μια αποτελεσματική μάθηση.
Από όλους αυτούς τους παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωση του βαθμού επιτυχίας μιας διδασκαλίας, η μέθοδος διδασκαλίας θεωρείται ότι είναι ο σπουδαιότερος. Η άποψη αυτή ενισχύεται και από τα αποτελέσματα μιας νέας μελέτης του νομπελίστα Φυσικού Καρλ Βίμαν που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Science. Η μελέτη αυτή αποκαλύπτει ότι η μέθοδος διδασκαλίας είναι σημαντικότερη από το ποιος διδάσκει.
«Ο δρ. Βίμαν διαπίστωσε ότι Καναδοί φοιτητές έμαθαν πολλά περισσότερα από βοηθούς καθηγητών που αξιοποίησαν διαδραστικές μεθόδους, παρά από βετεράνο καθηγητή που παρέδωσε κλασσικό μάθημα. Η διαδραστική μέθοδος δεν περιείχε καθόλου παράδοση, χρησιμοποιώντας αντίθετα συζητήσεις σε μικρές ομάδες, γρήγορα τεστ στην τάξη και η χρήση συσκευών υψηλής τεχνολογίας βοήθησαν τους φοιτητές της ομάδας αυτής να κατανοήσουν καλύτερα το δύσκολο μάθημα».

  Συμπερασματικά, μπορούμε να ισχυριστούμε με βεβαιότητα το εξής: Όταν οι μαθητές εμπλέκονται ενεργά στη διαδικασία της μάθησης (δεν μένουν, δηλαδή, παθητικοί δέκτες), τότε η μάθηση είναι ουσιαστική.


 ΠΗΓΗ
 http://www.skai.gr/news/technology/article/169812/ekpaideusi-idanikos-daskalos-i-sosti-methodos/#ixzz2JCF2fBvm

Κυριακή, 27 Ιανουαρίου 2013

Tο ψέμα και το «φαινόμενο Πινόκιο»




Σε προηγούμενη ανάρτησή μας ασχοληθήκαμε με το παιδικό ψέμα. Μάλιστα, συνοδεύσαμε την ανάρτησή μας με την εικόνα του Πινόκιο. Άσχετα αν το ψέμα λέγεται από παιδί ή από ενήλικο, ισπανοί επιστήμονες ανακάλυψαν ότι μπορεί να μην ισχύει η ιστορία με τον Πινόκιο, που η μύτη του μεγάλωνε όταν έλεγε ψέματα, όμως  εκείνο που συμβαίνει είναι ότι αυξάνεται η θερμοκρασία της. Έτσι, με βάση αυτή τη διαπίστωση οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Γρανάδας ανέπτυξαν τον πρώτο «ανιχνευτή» ψεύδους που φαίνεται να λειτουργεί πραγματικά.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο «Science» της εφημερίδας «Το Βήμα».  Πατήστε εδώ