Μπορεί ο μαθητής του Δημοτικού να
χρησιμοποιεί αριθμομηχανή για την εκτέλεση των πράξεων; Η απάντηση είναι ΝΑΙ
και ΟΧΙ.
- ΟΧΙ, πριν μάθει να εκτελεί καλά τις πράξεις με νοερό ή γραπτό τρόπο.
- ΝΑΙ, όταν χειρίζεται με άνετο τρόπο τον νοερό και γραπτό υπολογισμό. Μάλιστα, το μάθημα αυτό του χειρισμού της αριθμομηχανής περιλαμβάνεται στο βιβλίο των μαθηματικών της ΣΤ΄ τάξης.
Στην παρούσα όμως περίπτωση δε θα
αναφερθούμε στη χρήση της αριθμομηχανής ως εργαλείο εκτέλεσης των πράξεων αλλά
ως εργαλείο αυτοδιόρθωσης του μαθητή (ευρεία χρήση στα ολιγόθεσια σχολεία ως σιωπηρή
εργασία).
Παράδειγμα: Για να ασκηθεί ο μαθητής στο να ανεβαίνει και να κατεβαίνει την
αριθμητική κλίμακα κατά 2 μονάδες, ο
δάσκαλος προγραμματίζει την αριθμομηχανή πληκτρολογώντας «2+2=» και τη δίνει στον μαθητή. Από εκεί και πέρα ο μαθητής
απαγγέλλει κάθε φορά το αποτέλεσμα και αφού αποφανθεί για αυτό πατά στη συνέχεια το «=», για να κάνει
τον έλεγχο του αποτελέσματος. Οι ενέργειες αυτές επαναλαμβάνονται μέχρι ο μαθητής
να φτάσει στον αριθμό στόχο. Ομοίως, για την κάθοδο της αριθμητικής κλίμακας
κατά 5 μονάδες π.χ. από το 80 ο δάσκαλος πληκτρολογεί «80-5=»
και δίνει την αριθμομηχανή στον μαθητή για τα περαιτέρω.
ΥΠΟΨΗ!!! Ο μαθητής δεν εκτελεί πράξεις, αλλά πατά κάθε φορά το «=»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου