Στο παραπάνω σχήμα (Εννοιολογικός χάρτης των εννοιών: τήξη, πήξη, εξαέρωση και υγροποίηση- Καραντζής, 2007) σημειώνεται, στο πάνω
μέρος, η κύρια έννοια που θα μελετηθεί και στη συγκεκριμένη περίπτωση
εξετάζεται η έννοια «καταστάσεις της ύλης». Ακολούθως σημειώνονται οι επιμέρους
έννοιες, στερεά, υγρά και αέρια και χαράσσονται οι γραμμές σύνδεσης μεταξύ τους
και προσδιορίζονται τόσο η φορά της μετατροπής της μιας κατάστασης στην άλλη
όσο και ο τρόπος της μετατροπής (+Θ = προσφέρουμε θερμότητα, -Θ = αφαιρούμε
θερμότητα) καθώς και η ονομασία του φαινομένου (τήξη, πήξη, εξαέρωση,
υγροποίηση).
Στο παρακάτω σχήμα απεικονίζεται ο
εννοιολογικός χάρτης του νερού (Μίχας 2003˙ Καραντζής,
2007). Στην αναπαράσταση σημειώνονται οι επιμέρους έννοιες: οργανισμοί, μόρια,
κατάσταση της ύλης και οι συνδετικές λέξεις που προσδιορίζουν τη σχέση μεταξύ
αυτών των εννοιών.
Πηγές
ΚΑΡΑΝΤΖΗΣ, Ι. (2007). Εφαρμογές
Βασικών Αρχών της Μάθησης στην Εκπαίδευση. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg.
ΜΙΧΑΣ,
Π. (2003). Η διδασκαλία της Φυσικής στην
πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Αθήνα: Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου