Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2012

Η ανάπτυξη των γνωσιακών λειτουργιών του παιδιού



 Ο πλούτος γνωσιακών ερεθισμάτων στα πρώτα χρόνια της ζωής του ανθρώπου βελτιώνει τη δομή του εγκεφάλου του, χαρίζοντάς του υψηλότερη νοημοσύνη και καλύτερες γνωσιακές λειτουργίες. Σ’ αυτό το συμπέρασμα κατέληξε μελέτη που δημοσιεύεται στο Sience της εφημερίδας «Το Βήμα» με τίτλο: «Πολλά βιβλία στα 4, γερό μυαλό στα 18».
 Είναι γεγονός  ότι όταν γεννιέται ο άνθρωπος, από ανατομική άποψη, ο εγκέφαλός του έχει διαμορφωθεί πλήρως, δηλαδή διαθέτει όλα τα νευρικά κύτταρα ή νευρώνες (εκατό δισεκατομμύρια συνολικά).  Εκείνο που λείπει σε μεγάλο βαθμό, είναι το περίπλοκο σύστημα των νευρωνικών διχτύων (συνάψεων), τα οποία συνιστούν το υπόβαθρο της μάθησης. Έτσι όσα περισσότερα ερεθίσματα δέχεται ο εγκέφαλος τόσες περισσότερες συνάψεις δημιουργούνται, χαρίζοντας στο άτομο υψηλότερη νοημοσύνη και καλύτερες γνωσιακές λειτουργίες.
Πολλοί νευροεπιστήμονες ισχυρίζονται ότι η ηλικία του νηπιαγωγείου θεωρείται η «χρυσή» ηλικία για να μάθει το παιδί ξένες γλώσσες (σε προφορικό φυσικά επίπεδο) και γενικά να αναπτύξει σημαντικά τις γνωσιακές του λειτουργίες.
Για περισσότερες πληροφορίες διαβάστε το σχετικό άρθρο: Πατήστε εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου