Σε προηγούμενη ανάρτησή μου είχα αναφερθεί στο θέμα της
αξιολόγησης και συγκεκριμένα στο πώς πρέπει να γίνει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Στο άρθρο αυτό μεταξύ των άλλων σημείωνα: «Φαίνεται ότι ο κόμπος έφθασε στο χτένι
και αναφέρομαι στο θέμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος γενικότερα
και του εκπαιδευτικού ειδικότερα, αν και προσωπικά πολύ αμφιβάλλω αν θα βγει
“λευκός καπνός” από το κτήριο του Μαρουσίου. Οι λόγοι των αμφιβολιών μου είναι
πολλοί και διάφοροι, αν λάβουμε υπόψη μας πόσες προσπάθειες Υπουργών της
Παιδείας ακυρώθηκαν εν τη γενέσει τους κατά το πρόσφατο παρελθόν».
Φαίνεται ότι οι επιφυλάξεις μου άρχισαν να γίνονται ορατές καθώς η ΔΟΕ (η μία
πλευρά της αιτίας των αμφιβολιών μου) με επίσημη ανακοίνωσής της τάσσεται κατά της
εφαρμογής της αξιολόγησης και μάλιστα προτρέπει τους εκπαιδευτικούς να μην
συμπληρώσουν το σχετικό ερωτηματολόγιο του Υπουργείου Παιδείας.
Αναφορικά με τη θέση της ΔΟΕ να ταχθεί
κατά της αξιολόγησης εκφράζω την έκπληξή μου, γιατί στο παρελθόν το αντίθετο
υποστήριζε. Για την προτροπή της προς τους εκπαιδευτικούς να μην συμπληρώσουν
το ερωτηματολόγιο, δεν εκπλήσσομαι διόλου, γιατί και στο παρελθόν είχε πάρει
παρόμοιες ισοπεδωτικές θέσεις και για
άλλα θέματα. Θυμίζω, όταν κάποτε το ΠΙ καλούσε τους εκπαιδευτικούς που έχουν
προσόντα να συμμετάσχουν ως εισηγητές σε διάφορα επιμορφωτικά προγράμματα, η
ΔΟΕ προέτρεπε τα μέλη της να μην υποβάλει κανείς αίτηση (φυσικά, αργότερα
κατάλαβε την αστοχία της, γιατί απλώς οι εκπαιδευτικοί στην πλειοψηφία τους δεν υπάκουσαν στις υποδείξεις της).
Με αφορισμούς και με έλλειψη
επιστημονικών επιχειρημάτων δεν οδηγούμαστε στο σωστό δρόμο. Είναι καιρός τα
συνδικαλιστικά όργανα να συζητήσουν σοβαρά τα θέματα που απασχολούν την
εκπαίδευση. Δεν είναι δυνατόν από τη μία μεριά η ΔΟΕ να «διαρρηγνύει τα ιμάτιά
της» για την μη εφαρμογή της αξιολόγησης στην εκπαίδευση (είμαστε από τις ελάχιστες
χώρες του κόσμου που δεν έχουμε σύστημα αξιολόγησης στην εκπαίδευση) και από την άλλη να δέχεται την κραυγαλέα
ανισότητα που υπάρχει στο μισθολόγιο μεταξύ ενός νεοδιόριστου εκπαιδευτικού και
ενός άλλου με κάποια χρόνια υπηρεσίας.
Με την ευκαιρία αυτή σας προτείνω να
διαβάσετε το σχετικό άρθρο του εκλεκτού εκπαιδευτικού του 50ου
Δημοτικού Σχολείου Πατρών, κ. Νίκου Μακροδήμου. Πατήστε εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου